bettysmatte

Trådstartare
Jag har två hundar, en tik och en hanhund. Det var egentligen meningen att hanen skulle bo hos mina föräldrar, men han och deras andra hanhund kommer inte överens. Nu har jag alltså honom boende hos mig.

Jag trodde att det skulle bli jättejobbigt vid löp, men det märks nästan ingenting på hanhunden. Är det normalt att det fungerar så bra att ha en tik och en hane boende tillsammans? Vi får hålla extra koll några dagar bara, och det märks att hanhundan blir LITE mer stressad de dagarna. Men inget överdrivet.

Om jag däremot tar med mig tiken till mina föräldrar märks det på deras hanhund om min tik bara är på väg att börja löpa. Hon behöver inte ens ha börjat. Varierar det normalt så mycket mellan hur pass känsliga hanhundar är? Min tik, ska tilläggas, har hittills inte visat något som helst intresse för hanhunden som bor hos oss.
 
Sv: Normalt?

Ibland så blir vissa hanhundar lite "härdade" och ointresserade av en tik i löp om dom lever tillsammans dygnet runt...och då kan dom bli mindre intresserade... finns det dock 2 st hanhundar i samma flock blir det inte så eftersom då ska dom konkurrera om tiken och visa sig värdiga....och då kan du även få hanhundsuppgörelser i löptider...men se det positivt...för det finns inget jobbigare än en hanhund som är "sugen":crazy: ;) dom blir så jobbig och gräslig...;)
 
Sv: Normalt?

Ja, självklart tycker jag att det är jättebra att han är så ointresserad:D ! Annars hade det varit mycket jobbigare att ha dem boende i samma hus jämt. Jag undrade mest om det är vanligt att det är så.
 
Sv: Normalt?

Var glad att det går så bra! Vissa hanhundar är rätt "asexuella" men håll dem isär under höglöpet ändå, har hört andra vars hanhundar verkar helt ointresserade och sen sitter de helt plötsligt där ett obevakat ögonblick..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 853
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 780
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp