Nu vet jag inte hur längesen det var jag uppdaterade i den här tråden, men ett tag sen gissar jag eftersom jag inte minns.
Läget med mina pållar är i alla fall som följer:
Tubbe & Bisse
Har gått och latat sig hela sommaren och är fortfarande hingstar. Tubbe har blivit ganska ljudlig av sig när det är ston i närheten, men de är inte krångliga i hantering eller så. Bisse planerar jag att visa fram för domare på något vis under hösten, bara en sista check innan de sen kastreras bägge två.
Cia
Fortsatte utbildningen i början på året, men sen skadade hon ett öga, fick sys, droppas och donas med. Efter det så återkom fjolårets klåda och vi kunde konstatera att hon har sommareksem. Har varit ett himla pysslande med täcke, smörjning och intagning men hon har i alla fall blivit symtomfri med omvårdnad. Tyvärr innebär ju det här att min förhoppning på henne som framtida avelssto är körd och jag vet inte alls om det går att sälja en eksemhäst.
Det är ju inte något riv ens efter friska och hela nordsvenskar tänker jag.
Dolly
Reds och tömkördes lite i våras, men då jag för tillfället är höggravid och överlag har haft en jobbig graviditet lades det på is. Skickade i stället i väg henne på betäckning och hon är konstaterat dräktig med Rykt (W) 1882.
Längtar dock efter att komma i gång med henne, jag tror hon kommer bli väldigt rolig att arbeta med framöver. Hon har fått ett annat inre lugn än hon haft tidigare.
Tillan
Skaffade jag medryttare till eftersom jag helst kör. Medryttaren har ridit för dressyrtränare med lite varierande resultat, arbetsmoralen är tyvärr inte lika hög på bana som i skogen... Men, även här ställde min graviditet till det, vilket har gjort att hon inte hölls i gång ordentligt. Bestämde mig lite sent om siders för att betäcka även henne och hon är konstaterat dräktig med Ene-Blacken 1923.
Tyvärr kom hon hem från hingsten med helt nedslitna hovar och ömmade såklart då hon gick direkt på sulan. Lite har det hunnit växa ut och jag hoppas hovslagaren lyckas sko henne på tisdag, annars måste jag hitta någon annan lösning. Boots kanske? Rida och köra är i alla fall uteslutet.
I övrigt så var jag på FNH-dagen i Tingsryd och det var riktigt roligt! Massa spännande uppvisningar och fina hästar, kan verkligen rekommendera er att åka på den om ni har möjligheten! 2015 är den i Dalarna om jag förstått saken rätt.