Älskar att kika in i den här tråden till och från och få se alla fina kallblod!
Smyger in som utomstående med en liten fundering: Finns det någon här inne som har en häst på ca 155cm och själv är runt 175-180cm lång?
Jag är nämligen på jakt efter ny medryttarhäst/samarbete med ägare och har fastnat för en liten sötnos på runt 155cm som på bild ser relativt smäcker ut.
Tror ni att det skulle funka med en ryttare på 175-178cm (ujuj det var längesedan som man verkligen mätte sig, haha) med en del övervikt för tillfället som det jobbas på att få bort?
Hästen ser verkligen ut att kunna utvecklas fint, är i en bra ålder (6år) och har en ägare som verkar väldigt vettig och är mån om sin hästs framtida utbildning. Hon vet om min längd och vikt och svarade på det att hästen bär upp långa ryttare bra, men ändå så velar jag..
Själv är jag en riktig halvblodsmänniska i grunden som fastnade för en underbar Shirehäst där samarbetet tyvärr inte fungerade i slutändan, och som nu börjat få upp ögonen även för de mindre kallblodsraserna.
Men eftersom jag är van med hästar på 165+ så känns en liten pålla på 155cm superlitet och jag är rädd för att tacka ja till att komma på provridning utifall jag är på tok för stor för pållan.