Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon borde installera en gilla-knapp.
Jag tycker att min Lukas har enorm talang för dressyr (han har spektakulär gång när han sätter den sidan till, och lätt att få kroppen med sig).
Jag är en medioker ryttare som vill bli duktigare, och har förmånen att rida för bra instruktörer som har tagit mig och mina fina hästar till överraskande nivåer. Men visst finns det luckor som behöver täppas till. Just nu fokuserar jag på samling, vilket förstås ger styrketräning, men jag har "glömt" längningarna lite. Vill ta längningarna från samlingen, väldigt lite i taget, för att inte tappa ryggen. Därför låter jag medvetet Lukas travökningar vara ganska dåliga än så länge.
Jag har antagit utmaningen att se hur svårt Lukas och jag kan lyckas göra, och har något slags idé om att tävla åtminstone MSV och gärna St George dressyr. Haken är dyra licenser, krångel med hästlicens (STC finns inte med som passutfärdande rasförbund) och ett svalt intresse för att hålla på och kvala mig uppåt (jobbigt att åka på en massa tävlingar).
Därför får han vara westernhäst minst en säsong till i väntan på att WRAS eventuellt uppgår i SvRF vilket skulle lösa åtminstone licensfrågan eftersom Lukas har livstidslicens i WRAS och den licensen fortsätter att vara giltig vid ev sammanslagning av förbunden.
Och så roar jag mig med att rida Lukas och mina andra trevliga hästar hemma, till nya utmaningar...
Den som kunde ha såna ambitioner. .
Det låter som du har en hel flock med hästar!
Connemaran har jag ju koll på men vad har du för hästar mer?