Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!
Har följt tråden ett tag nu men det är väl dags att jag presenterar mig och mina pojkar också!
Jag har två bröder, kallblodstravare.
LövGutten (Gutten) e:Troll Jahn, -91, jag har haft honom i 10 år och vi har gjort allt tillsammans. I förrgår såg jag dock att han markerade på vänster fram. Håller tummarna för att det enbart är en sträckning.
Zolopålle (Zäta) e:Troll Jahn, -98, hade den 17e november haft honom i ett år. Köpte honom från en tjej som flyttat runt honom hos olika människor, på olika platser i Sverige under tre månader. Han hade sammanlagt flyttat ca 200 mil på de tre månaderna. När jag tittade på honom provred jag inte ens för jag tyckte så fruktanvärt synd om honom så han fick följa med hem. Ögonen var helt matta och såfort man skulle röra honom kröp han ihop som en skamsen hund och såg ut att tänka "Förlåt för att jag finns. Jag orkar inte mer!
"
Nu, ett år senare är han en helt annan häst. Jag är hans tygghet i livet och det är bara jag som "duger", och jag är den enda som "får" rida på honom och göra vissa saker med honom öht. Jag testade låta medryttaren till min andra häst rida honom en gång. Direkt blev han ett nerv-vrak och började skaka, så hon fick sitta av igen.
Han är min guldklimp och jag är så lycklig över att jag fick chansen att rädda honom och ge honom en trygghet.
Att han dessutom är bror till min älskade underbara Gutten är ju bara en bonus
Bus i sommarhagen;
Zäta;
Gutten;