timotej
Trådstartare
Mitt nordissto är 148 cm och normalgrov och rastypiskt byggd. Hon är en snäll och fin familjehäst som körts och tränats i akademisk ritning. Det senare är hon ingen talang för (det finns nordisar som har lätt för den högre skolan men hon hör inte till ena av dem) eftersom hon är lite osmidig och har ganksa kort och markbundet steg, men hon lär sig saker direkt och gör så gott hon kan! Och jag älskar henne förstås ändå.
Jag önskar mig en avkomma med mer driv i steget, mer energi och smidighet som är lite roligare för mig att rida, men vill ändå hålla mig inom den nordsvenska rasen. Jag kan eventuellt tänka mig att kors med en kallblodstravare. Jag kommer att träna avkomman i akademiskt samt använda den till körning på gården. Bor i Småland.
Är det någon som vill ge mig ett tips?
Jag kommer inte att betäcka i år, men det skadar ju inte att planera i god tid...
Jag önskar mig en avkomma med mer driv i steget, mer energi och smidighet som är lite roligare för mig att rida, men vill ändå hålla mig inom den nordsvenska rasen. Jag kan eventuellt tänka mig att kors med en kallblodstravare. Jag kommer att träna avkomman i akademiskt samt använda den till körning på gården. Bor i Småland.
Är det någon som vill ge mig ett tips?
Jag kommer inte att betäcka i år, men det skadar ju inte att planera i god tid...