nordsvensk avel -09

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare indra82
  • Startdatum Startdatum
Sv: nordsvensk avel -09

hej!

Vi väntar föl i mitten av Juni.
Vårat sto Baylis 23274
22150817.jpg

hon betäcktes med Rekyl 1963

22151154.jpg

Fick ett hingst för efter samma kombination förra året och han ser ut så här nu:

27292758.jpg

är inte bestämt om hon skall bestäckas om iår ännu.

Oj vad förvånad jag blev när jag såg ditt sto. Min första häst var en nordis bruks som hette Tindra -75 e.Jon-Uril -Vikasvarten. och bilden på din skulle kunnat varit henne.
Vad har du mer i stammen på din?

hejsan, okaj va kul:)

På hennes sida är det ju en hel del norskt blod på både mamma o pappas sida, har lite dålig koll på namnen om ja ska va ärlig, men hennes pappa heter fager1855

http://nordsvensk.borglin.se/hingstar/hingstbilder/fager.html
ja får sätta mig o kolla hennes stamtavla så fort de e nått. blandar ihop, hehe

Har du kvar ditt sto, ?

Senast ändrad av en moderator:

Hej, va kul me bilder:bump:

Va fin hon va ditt sto, hoppas det blir ett fint föl till i år me.:laugh:

Villken hingst hade du tänkt o betäcka me isåfall?

Bir nog samma hingst eller respekt som blev godkänd nu i vår.

KL

Jag ska betäcka mitt sto Vanja e. Mycklar u. Danett ue. Gandalf, hon åker på lördag förhoppningsvis. :D

Hon är 13 år i år, första fölet. Ska bli spännande!
P29-01-07_13-5.jpg

DSC00223.jpg

vanian.jpg

Valet står fortfarande mellan Gorm och Vasall, de finns på samma ställe dit hon ska. Vill ha en mörk avkomma, inte svart. Men typ mörkröd som Gorm ungefär!
Vill ha lite storlek. Gorm och hon har båda Tajlor i jag tror det är 3e led, vilket iofs inte är något större problem. Vasall är ju lite mindre tror jag, jag vill ha stor avkomma. Någon som vet vad de överlag lämnar för avkommor?
Gorm
DSC01714.jpg

Vasall
DSC01740.jpg

Var och lämnade mitt sto hos Magaluffe igår (www.nordsvensken.se). :laugh:

Mitt sto är e. Juvenal 1799 - Troman 1726, 15 år gammal och första försöket till föl.

gnagga15.jpg

KL

Jag ska betäcka mitt sto Vanja e. Mycklar u. Danett ue. Gandalf, hon åker på lördag förhoppningsvis. :D

Hon är 13 år i år, första fölet. Ska bli spännande!
P29-01-07_13-5.jpg

DSC00223.jpg

vanian.jpg

Valet står fortfarande mellan Gorm och Vasall, de finns på samma ställe dit hon ska. Vill ha en mörk avkomma, inte svart. Men typ mörkröd som Gorm ungefär!
Vill ha lite storlek. Gorm och hon har båda Tajlor i jag tror det är 3e led, vilket iofs inte är något större problem. Vasall är ju lite mindre tror jag, jag vill ha stor avkomma. Någon som vet vad de överlag lämnar för avkommor?
Gorm
DSC01714.jpg

Vasall
DSC01740.jpg
Jösses vilka biffiga och grova hingstar, ingen av dom skulle då få betäcka mina ston. Titta på hingstlistan på FNH så ser du alla hingstar som är i aveln på bild.

Vad negativ du var då!? :crazy:

Hingstarna är feta och ur form, därav extra "biffiga".
Men ja, de är grova! Och mitt sto är lättare, jag vill ha en grov avkomma!

:) in med mer bilder på ston o hingstar, :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

I
Hästmänniskan lHär kommer en ny tråd om vårat stallbygge,, kom igång sent tyvärr i höstas,, men det börjar och bli rätt färdigt iallafall. Här kommer...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: indra82
·
R
Avel Min kompis sålde ett sto för drygt ett år sedan, och har nu blivit erbjuden att betäcka henne i år och sedan få fölet. Varken de nya...
Svar
15
· Visningar
1 331
Senast: Reperis
·
Avel Hej! Mitt sto behöver vila en säsong och därför funderar jag på att betäcka själv eller låna ut henne för avel. Hur som hälst sitter...
2
Svar
30
· Visningar
2 553
Senast: CiderGirl
·
Avel Har ett 5-årigt sto e.Elmshorn-Zadok(Nimmerdor-Marco Polo)-Persian Path xx som jag funderar på att betäcka nästa år om hon inte kvalar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 105
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka