Nordic Baltic Championchips 2008

Sv: Nordic Baltic Championchips 2008

Tävlingen var ute, brevid tävlingsbanan hade de ställt upp ännu en bana där nästa ekipage kunde rida.

Och nej, att knappa in poäng går ganska fort så jag hinner se

Tävlingen var ute, brevid tävlingsbanan hade de ställt upp ännu en bana där nästa ekipage kunde rida.

Och nej, att knappa in poäng går ganska fort så jag hinner se

men det var ju kollectinring inte den egentliga framridningen.där är ju varje ekipage bara knappt innan föregående start.

Jaja, men det spelar ju ingen roll. Ekipaget red ju fortfarande fram.

men i collectingring är de bara en kort stund, man kan inte hinna se länge inte heller hela tiden även om knappandet tar kort tid

Svenskarna - väldigt bra hästmaterial, spända, småmissar
Norrmännen - Lite för mycket huvudtänk (drar ihop), blir frustrerade när de gör missar (obs inte elaka, de ändrar sitt kroppsliga uttryck)
Danskarna - bra hästmaterial, behöver bättre ryttare
Finländarna - är påväg, Har ekipage som rider i botten och på toppen.

de danska ryttarna var jättefina och red jättebraförstår inte din kritik?

De finska,vilket ekipage där var i topp???

Detta är vad jag såg.

Istället för att utgå från mitt inlägg kan du skriva ett helt eget, om vad du såg.

Ang hur om tiden i collectingring är lång eller kort är en induviduell fråga. Jag utgick förstås ifrån vad jag såg.

Hertug visade tungspetsen de gånger jag kunde se huvudet tydligt.

Fortfarande är "kritiken" generell. Jag tycker de flesta var jätte duktiga oavsett land! Men för att nå toppen så behöver danskarna något mer, bli bättre på problemlösning på banan. Danskarna var helt klart trevligast mot dommarna när de red runt innan startsignal, hälsade på alla :D

De finska... Hm. Jag minns inte vad ryttaren eller hästen hette men de började programmet urtjusigt, sedan började hästen gapa och fortsatte med detta genom programmet, kanske fått tungan mellan betten eller bitit sig? vad vet jag. Så resultatmässigt i den här starten var de inte i topp, men de var verkligen fina innan gapandet!

Senast ändrad:

Istället för att utgå från mitt inlägg kan du skriva ett helt eget, om vad du såg.

Men för att nå toppen så behöver danskarna något mer, bli bättre på problemlösning på banan.

det du såg ver tydligen mycket dåligt, till skillnad från mig som tyckte de allra flesta red väldigt bra och jag kan inte låta bli med en undran om danskarna.att just danskarna behöver något mer för att komma till toppen, bli bättre problemlösare på banan????????hur tittar man och ser man då???????danskarna var väl genomgående bland de bästa?????

Nu kan inte jag vara tyst längre. Varför hoppar du på allt som elektra skriver. Finländare i topp. tja det går ju rätt bra för hon som har wetano ;)

Angående danskarna så är det väl helt klart att de måste höja sig mer om de ska klara sig internationellt ( nu snackar jag storhästarna)

o angående framridning vc collectingring vc banan så är det väl ett känt fenomen att det går bättre på de två förstnämnda :D

Nu kan inte jag vara tyst längre. Varför hoppar du på allt som elektra skriver. Finländare i topp. tja det går ju rätt bra för hon som har wetano ;)

Angående danskarna så är det väl helt klart att de måste höja sig mer om de ska klara sig internationellt ( nu snackar jag storhästarna)

o angående framridning vc collectingring vc banan så är det väl ett känt fenomen att det går bättre på de två förstnämnda :D

är inte wetano norsk nu,alltså inte finländsk?

man såg inte framtidningen från domarbåset, i collectingring var ryttarna bara kort tid inte mer än ryttaren innan red programmet och många gånger inte ens det.

och det är väl inte bara danskarna som ska höja sig isådannnafall, de låg ju högt och red riktigt bra, tycker bara det var tråkigt när det kommer in en och dissar dressyrryttare som rider på en högre nivå än de många här, skadar inte att se det som hur bra det faktiskt var.
Konstigt att du som reagerar på påhopp inte reagerar när lektra klagar över dålig a ryttare och dålig ridning tycker faktiskt att man som dressyrryttare borde skämmas över att skriva ut sådana klagomål över andras ridning med namn och allt i en tråd. det är tydligen enkelt att se brister men svårt att se det som är bra????

Hade missat att han bytt nationallitet:rofl:

Collectingring är också framridning ju. Om Elektra bara knappade in poäng så hinner hon ju se rätt mkt därifrån. Hästarna brukar ju trots allt gå som bäst just i collectingring så där kan man ju se skillnaden mellan banan och utanför. Sen skrev hon bara inte att det var dålligt utan att hon damp ner lite och såg ut att sänka kraven lite. det är väl inget förtal?

Elektra skrev sådant som både var bra också dåligt!

om man inte är kritisk så kommer man ingen stans! Jag är mkt kritisk särskillt mot mig själv och analyserar alltid det hårt.

om man bara ska titta på det som är bra hos varje ryttare sker ingen utvecklig! Jag är helt säker då att de som red också vet om sina brister. Men skriv du istället ut vad som du tyckte var bra/dåligt så kan ni ju diskutera tillsammans!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka