Noni till hästar!

Sv: Noni till hästar!

fast oavsett hur det utvinns eller vad det heter (finns ju en uppsjö) så skulle det i aloe veran(i gelen som används) finnas ett ämne som kroppen inte kan ta hand om på ett bra vis.

Då de inte utvinns på samma sätt så finns kanske inte detta ämne i gelen..

Vill gärna veta vad det var för ämne.
Så ska jag ta reda på om det även finns i denna.

Är det inte bättre att hästägare försöker lära sig om grovfoder istället ? Det är ju ändå grundläggande i hästens utfodring. Varför lägger man så himla stor energi på att bli lurad istället för att plugga på lite granna om gräs/hö. Hur många kan egentligen säga att dom vet speciellt mycket om hästens basföda ? Tänk om energin kunde läggas på något viktigt i stället så man slipper dessa skumma fodertillsaster som lovar gukld och gröna skogar och att man tar i från fodertillverkarna en gnutta makt åtminstone. När började det sunda förnuftet tryta inom hästvärlden egentligen ?

KUNSKAP ÄR MAKT..och ju mer kunskap man insuper dessto bättre vet man och slipper gå på en massa strunt hela tiden som inte gynnar någon.

Är det inte bättre att hästägare försöker lära sig om grovfoder istället ? Det är ju ändå grundläggande i hästens utfodring. Varför lägger man så himla stor energi på att bli lurad istället för att plugga på lite granna om gräs/hö. Hur många kan egentligen säga att dom vet speciellt mycket om hästens basföda ? Tänk om energin kunde läggas på något viktigt i stället så man slipper dessa skumma fodertillsaster som lovar gukld och gröna skogar och att man tar i från fodertillverkarna en gnutta makt åtminstone. När började det sunda förnuftet tryta inom hästvärlden egentligen ?

KUNSKAP ÄR MAKT..och ju mer kunskap man insuper dessto bättre vet man och slipper gå på en massa strunt hela tiden som inte gynnar någon.

Tack för detta inlägg!!! :bow: :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
656
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka