No Worries för Morris på nya jobbet

Som privathäst har han testat både fälttävlan och medelsvår dressyr.Nu gör Morris, 12, succé som ridskolehäst hos Djursholms Ridklubb.
– Alla hästar passar inte för jobbet som ridskolehästar men för Morris var det en perfekt uppgift, säger ridsportgurun Elisabet Lundholm, 75.

Längst ner finns en faktaruta med denna texten.

"No Worries "Morris"
Född: 2012.

Färg: Skimmel.

Härstamning: Corlensky G – Grey Diana xx – Cornet Obolensky xx.

Uppfödare: Elisabeth Stjerna.

Gillar: Bananer och att bli ompysslad."

Och Cornet Obolensky är ju inget fullblod
Det är absurt att kunskapsnivån på den tidningen har sjunkit så. En gång i tiden lärde man sig något, nu hittar man bara fel…

Märkligt att inte Ridsport kan skriva härstamningen på korrekt sätt.
Efersom ALLA tidningar drar in på skribenter och använder sig av AI, så är det, detta vi har att vänta. Även om AI med tiden kommer stava och skriva bättre och bättre. Det är samma med inläsning av ljudböcker. Det kommer mer och mer byta ut mot artificiell teknik.

Att någon måte kontrllera tekniken, det är ingen som tänker på. Allt handlar om att spara in på pengar.

Efersom ALLA tidningar drar in på skribenter och använder sig av AI, så är det, detta vi har att vänta. Även om AI med tiden kommer stava och skriva bättre och bättre. Det är samma med inläsning av ljudböcker. Det kommer mer och mer byta ut mot artificiell teknik.

Att någon måte kontrllera tekniken, det är ingen som tänker på. Allt handlar om att spara in på pengar.
Det är inte säkert att det blir bättre och bättre. När fler och fler texter görs av AI så görs och samma fel om och om igen, vilket gör att AI tränas på AI och sen blir det en negativ spiral av det hela. Vi har redan sett den utvecklingen inom "konsten" med AI, bilderna blir mer och mer orealistiska.

Stava fel gör dock AI väldigt sällan.

Det är inte säkert att det blir bättre och bättre. När fler och fler texter görs av AI så görs och samma fel om och om igen, vilket gör att AI tränas på AI och sen blir det en negativ spiral av det hela. Vi har redan sett den utvecklingen inom "konsten" med AI, bilderna blir mer och mer orealistiska.

Stava fel gör dock AI väldigt sällan.
Jag ber om ursäkt, fel och otydligt skrivet av mig som vanligt. Jag menar avstavning, syftning, korrekta sökningar, förstås.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 109
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar