Sv: Nm 2006

svea08_ skrev:
Ludde tog silver och Maria brons :bump: :banana:
heja Stora Wäsby!!!!:banana:

nej, maria fick inte bronset eftersom hon red i mästerskapet på ponny och man fick inte rida bägge

däremot blev jag lycklig bronsmedaljör :)

åååh vad roligt för dig!!! Var det svår bana och så? Inga bilder? Alla frågor på en gång :p

Fy fan. det är sånt där man inte ens önskar ska hända ens värsta ovän.. Maria sa att det var en exakt kopia av en olycka som skedde på en hoppträning i vårt stall i vintras. Den lilla klena tröst man har som ryttare är väl att man absolut inte kunde gjort ngt för att förhindra det.

det var en jättefin bana, lagom svår tycker jag - lite svängig men ganska små hinder i början och sen en del klurigheter och större språng mot slutet, näst sista hindret var ett jättestort vattenhinder med högt dropp in, man landade som i en sjö nästan och sen direkt upphopp upp på en kulle med en stock på och ett smalhinder nedanför efter, ganska klurigt men väldgt kul att ha klarat av :)

var jättejättefina tävlingar, allt var verkligen toppen :)
bilder kommer senare, måste få in dem datorn först...kan inte göra det på denna som jag sitter vid nu

neeej vad kul :D 2 år på raken förra året på ponny o nu på häst:)

*knapplån*

Vad hände med Helia? Hörde ngt om en senskada!
Trist med Barths häst.

Helia fick en senskada, och vad jag hört är hon väl borta minst ett halvår om hon någonsin kommer tillbaka helt till tävlingsbanorna.
trist! :(

Vilket jäkla NM för Sverige...

Två hästar borta bara pangbom.

Helia stod med en senskada på morgonen före terrängen, såg inte roligt ut.
Den första veterinären sa 6 veckor, den andra 6 månader, så det är väl bara att vänta och se....tråkigt hur som helst :(

har du hört/vet något mer om vad som hände Helena och dexter?

Vet du inget närmare om hur skadan ser ut?

Jag har hört lite lösa grejer om blödning på ytliga böjsenan, men det behöver ju inte stämma?

Dexter snubblade i en kurva i terrängen och slog i ena frambenet med ett bakben och gick omkull, blev splitterfraktur i kotan fram, gick inte att göra något åt...

Fick avlivas på plats och begraven där.. Så himla sorligt. Läste i dagboken på lunar, kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste kännas.

Stort GRATTIS till dig, vad jätteroligt! :banana:
Grattis även till Theo med Tekla! :)

Tänder ett ljus för Dexter, så otroligt hemskt, lider med "de nära". :(

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 010
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 462
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka