S

soke

vet någon vem som vann NM i fälttävlan för ponny:) ?
hoppas på ngn. svensk ryttare:) cajsa andersson på mozart kanske har kammat hem det??:) SNÄLLA skriv om ni vet ngt resultat!!

Sv: Nm 2006

dressyren och hoppningn gick i går, bästa svensk är frida och lillefot de ligger 2:a cajsa ligger 4:a. resultaten finns på arrangörenshemsida.

Efter dressyr o hoppning ligger Frida två Kajsa Fyra och Louise Femma. Terrängen går idag kl 13.Hannes ligger etta efter dressyren med Helia och delad trea med Roman Whip. Ludde ligger tvåa med Thelma. I **ligger Theodor tvåa... Hoppningen för dem går i kväll.

Det är väl bara ponnyklassen som är klar. Stora hästarna går sin terräng imorgon resp hoppning på söndag

guuud såå bra:D det gick ju svin bra för SVERGIE:D vann hannes:)?

Senast ändrad av en moderator:

Japp Hannes vann (surprise surprise) fast Ludde låg före i dressyren, men fick lite fel sen!

*kl*

NM var ju inte så roligt i år :cry:

Framgångsrikt NM med sorgkant

Dagen började väldigt tråkigt. Helena Barths häst Dexter togs bort efter en skada han ådrog sig mellan två hinder på terrängbanan. Det är oklart vad som orsakade skadan, som inte inträffade i anslutning till hinder. Veterinär på plats kunde konstatera benbrott och fattade beslut om avlivning tillsammans med hästens ägare.

Pressmeddelande från arrangören:
It is with great sadness that we announce that Dexter, 13-year old Swedish gelding, participating in the international eventing competition in Ypäjä. The horse stumbled over on the course between two fences and injured his leg. The horse was transported for treatment in the Ypäjä Veterinary Clinic. The injury was serious and the horse was put down for humane reasons with joint decision of the veterinary and the owner.

men ..
hände de inte nått med helena barths häst förra året oxå??
eller var de nån annans häst som bara rasade ihop efter målgång??

Nää, usch stackarn.. Alltid lika hemskt när nån behöver avliva sin häst.

vet inte vart de var men har för mej att de var på NM förra året eller är jag helt ute o cyklar??

hemskt är de vilken fall som helst.
här har man kämpat och så bara försvinner ens bästa kompis, lagkamraten på bara några sekunder.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 010
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 462
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka