Njurar/blodprov

F

Falk

Har en foderhäst som skenar och stressar upp sig så fort man sitter på ryggen. ALLT på hästen är kontrollerat och röntgat och det finns inga fysiska fel på honom. Likaså med tänder och utrustning, muskler och senor.
Hörde om en annan häst som var precis likadan och det visade sig till slut att han hade njurinflammation. Så detta är det enda vi kan komma på nu (OM det inte bara sitter i huvudet)

Är det blodprov man tar för att testa njurarna eller hur fungerar det? Vad kan det kosta?

Har pratat med veterinär och han tyckte nog mest att jag var lite konstig som kunde tro att det är det som är felet.. MEN jag vill testa allt innan jag tar tag i problemet ifa han har ont. För det är en otroligt fin häst som kan komma långt

Har ni några svar på mina frågor eller några andra tankar om problemet??
Tacksam för all hjälp
 
Sv: Njurar/blodprov

Vissa njurproblem går att konstatera med ett enkelt blod prov, andra kräver mer omfattande utredning.
Njurfel är tyvärr ngt som vissa alternativare tar till utan riktig grund.
PL
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 633
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 662
Senast: s957
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 341
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp