Nivå 628 ?

ch791022

Trådstartare
Skulle vilja veta om någon vet något om honom?

Jag vet ju stamtavlan, men skulle vilja veta lite mer om honom för jag har en valack efter honom.

Och om det är någon som vet var man kan hitta en bild på honom, är nyfiken för dom få personer som jag hittat som känner till Nivå blir jätte förvånade när man berättar att det är en Nivå-avkomma.

Hoppas det är någon som kan hjälpa mig!!!

MVH

Camilla

Här finns det foto på honom http://www.pedigreequery.com/allbreed/

Hans exteriöra utlåtande var: Storlinjerad och harmonisk med djup bog och bål, ngt grovt ansatt hals. Välbenad med lediga rörelser, goda i skritt, mycket goda i trav.

På sitt bruksprov fick han: skritt 6, trav 7, galopp 7, hopp 8/7.

Nivå tävlades i svår hoppning. Han hade samma mamma som Origo 638 som också tävlades i svår hoppning. Nivå såldes från Flyinge 1987, jag minns tyvärr inte vart :(

Det är ingen hemsida, det är Del Mar härstamningsdatabas.

Fast eftersom dom inte tar å, ä och ö måste du söka efter nivaa :o

Nivå och hans halvbror Origo såldes bägge två till dåvarande västtyskland efter att ha tävlat svåt hoppning i Sverige under Peter Eriksson.
Deras mor Arabella var ett mkt bra avelssto som lämnat många fina avkommor, hon blev Elitpremierad och fick diverse hederspriser. Var fertil och frisk i hög ålder. För några år sedan var det ett repotage i Ridsport Special om åldrande hästar, där finns Arabella med på bild tillsammans med sin uppfödare/ägare Gotthard Jönsson.
Jag hade själv ett avelssto u. Arabella, en mkt trevlig häst, kvar hemma har jag ett barnbarn som är fyra år och som är mkt lovande. :)

Vet tyvärr inget om själva hingsten, men på anläggningen där vi står finns ett Nivå-sto som har gått 1,45, hoppar kanon.. :smirk:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 754
Senast: linnsan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 595
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka