Niklas 916

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gucci_parma
  • Startdatum Startdatum
G

gucci_parma

Någon som betäckt med Niklas 916? eller sett någon avkomma? nedärver han sina goda egenskaper? funderar på att använda honom. stoet är efter caganscho, och är ca 161. vill gärna ha ett föl som blir större än henne. ger Niklas små eller stora avkommer?

Sv: Niklas 916

Jag tittat på han för ett par år sedan, han lämnar mycket efter stoets strl verkar det som. Han har även ponny avkommor. Där föl valde jag bort honom då jag ville ha upp strl.

annars så är det en röd tråd på avkommorna, fula som stryk, hoppar så in i h*lvete och übertrevligt temperament.
han har också en mycket hög % tävlande avkommor så de håller en jämn hög kvalité.

Han har ej löst licens i år, utan gör nog det vid intresse från sto ägare.

okej, tack för ditt svar. jag är mest ute efter irco marco blodet. har tittat lite på feliciano med. kanske finns det fler hingstar med det blodet? vill ha en hingst som nedärver bra temperamant då stoet är lite "högt i blod". sen vill jag inte heller ha en hingst som "alla andra" haft, typ cardento. vill veta att det är en bra hingst men som nte redan har jätte många avkommer.

någon som har ett annat tips?(med irco marco i) stoet är efter caganscho-chamrock, ca 161 cm och ganska het. men med bra hopp i sig.

Jag hade gått på Irco Mena om jag ville åt blodet.

Dels är Irco Mena avkommorna säljbara och de har samma goda temperament som andra Irco Marco ättlingar = jättre trevligt, och hoppa kan de.

Han nedärver dock lite ojämnt i storleken men jag har inte sett några jättar eller småttingar efter Irco Mena men de är i lite lagom tycker jag.
Nu har ju IM förvisso mycket avkommor men det är ju inte massor som tillverkats på senare år.

Han står förvisso på FAI men det är så bra FAI så det är nästan som garanti ;)
(min seminvette brukar säga att h*n helst inte vill seminera med nåt annat än IM på FAI... Har för mig att h*n sagt vid nåt tillfälle att h*n har 100% dräktig på IM sperman, men är ej säker.)

Min erfarenhet är att Irco Mena avkommorna är lite känsligare och skarpare för gemene man än vad många Feliciano avkommor är:)

Det kan ju bero på det höga fullblodsinslaget, Vill man ha en trevlig avkomma med fin ridbarhet och ett gott temperament skulle jag rekommendera Feliciano mer än Irco Mena även om jag tycker att båda är fantastiska Irco Marco söner...

Har använt Irco Mena själv på fryst och stoet tog sig på en seminering, han har super sperma på fryst.

Irco Marco själv "drar" ner storleken lite på sina avkommor, vet inte hur det är med sönerna? Har sett alla varianter av storlekar både på "Fille" och Irco Mena...

Beror ju oxå på vad som ligger bakom stoet som seminerats med dom.

Fetcher är en mkt trevlig hingst, men han är tyngre och kraftigare än Feliciano i typen. Irco Mena är den lättaste av dom.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 905
Senast: mamman
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 011
Senast: sthu
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025

Hästrelaterat