Nikita är sjuk

falukorw

Trådstartare
I morse när jag gick ut så stannade Nikita efter ca 25m, sedan kräktes hon den värsta kräkningen jag sett av galla. Sedan vek sig benen på henne och hon kunde knappt stå på bakbenen och hon gick som en fullgubbe ungefär.

Åkte självklart in till vet där de röntgade, tog blodprov och vätskade upp henne. Hon har ingen temp men dock så är tandköttet väldigt blekt. Det enda proverna vissade var att värdet av trombocyterna (stavas det så?) var lite höga. Blev hemskickade och nu ligger en trött liten vovve brevid mig och sover. tyckte att hon var lite piggare när vi gick därifrån och det tyckte även vet men nu får vi hopps att det inte blir värre nu utan att det går åt rätt håll och hon blir piggare.

Någon som har någon ning om vad det kan vara???
 
Sv: Nikita är sjuk

Kollade de så det inte var livmoderinflammation?
Tänkte just på kräkningarna o bakdelen som vek sej?
 
Sv: Nikita är sjuk

Det borde ju ha visat sig i antalet vita blodkroppar på blodprovet?

TS: Jag vågar inte gissa på någonting, men jag hoppas att din hund blir bra!
 
Sv: Nikita är sjuk

Hon sa att det vrken finns någon inflamation- eller infektions bild då de vita blodkropparna var bra.
 
Sv: Nikita är sjuk

Fotfarnade är hon slö. Äter om man ger henne godis men inte maten. Vill mest ligg och sova. Hon har inte druckit något på hela dagen men iofs fick hon rätt mkt vätska hos vet. Hoppas att hon piggar på sig snart, annars får det väl bli ytterligare en tur till vet.
 
Sv: Nikita är sjuk

Vår ena hund blev sjuk och var lös i magen under ett par dagar och sen kräktes han ett par ggr och en kväll kunde han knappt gå. Vi blev jätteoroliga men avaktade ändå över natten och på morgonen var han bra. Magen repade sig också och det har inte hänt igen. Vi gissar på att det måste ha varit nåt magvirus eller nåt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 680
A
Hästvård vet inte om tråden hamnade rätt. Jag måste få skriva av mig lite.. Det är såhär att igår morse ringde det en från ridklubben som...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Amora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp