Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet är att om man köper en med mindre funktioner så kommer man i slutändan ångra sig
Jag började med en som visade tid, puls och kalorier. Bytte sen upp mig till en Garmin forerunner 405 (som jag avskydde och aldrig kom överrens med) Den visade distans, höjdmeter osv.
Sen blev jag kär För snart 1 år sedan köpte jag en Suunto Ambit 2 S White. Det bästa jag gjort. Rundorna laddas in på moveslink/movescount. JAg kan gå igenom andning, puls, syresättning, höjd, distans, tempo, tid. JA det mesta. Klockan funkar i alla väder och har multisportläge, dvs om jag kombinerar tex styrka med löpning så ändrar jag det snabbt med ett tryck utan att logga två pass. Jag anpassar själv vad jag vill att klockan ska visa. skapar mina egna kategorier. Den går simma med och klarar även tjurruset Men framförallt har den en funktion som jag idag inte klarar mig utan! GPS med hem funktion. Dvs om jag springer vilse i skogen (gjorde detta senast igår i beckmörker) Så väljer jag bara "Tillbaka till startpunkt" så visar den vägen "hem". En för mig otroligt viktig funktion för min del. Hade jag inte haft den igår hade jag med all säkerhet inte varit hemma och skrivit detta inlägg idag... Sen kan jag även lägga in förinställda rundor i den antingen med punkter eller GPS. Detta gör jag i datorn och laddar in i klockan.
Sen det viktigaste, den är ju såååå snygg Jag köpte min på kampanj inkl HR för ca 2300 kr
Ursäkta trådskap men det hör till ämnet, jag har sett ett jättesnygg svart armband där alla funktioner var dolda, vet någon vad det är och var man kan köpa en sån?
Någon som har förslag på en bra löparklocka? det jag vill få ut av klockan är; tiden, distans och fart
Alltså ingen värsting behövs.
Har kollat på Garmin forerunner 10, någon som testat den?
Vad jag vet så är Garmin FR 10 en mycket bra och prisvärd klocka om man inte springer väldigt långa pass. Batteritiden är tyvärr väldigt kort, bara ca. 5 h (när den är ny).
Jag har en Garmin FR 610 som jag är hyfsat nöjd med förutom att den tar lång tid på sig att hitta satelliter och att jag har vissa överföringsproblem. Sedan är jag kanske inte heller så förtjust i pekskärmen, samt att det i mörker är svårt att se vad det står på klockan och att armbandet är trögt. Innan hade jag en Garmin FR 205 som jag var supernöjd med på alla sätt och vis, men tyvärr dog batteriet till slut. Om jag orkar någon gång så ska jag nog försöka mig på att byta batteriet i den.
Garmin var verkligen kass med sin pekskärm! Funkade inte alls i regn:/ Och tog evigheter på sig att hitta GPS. Kan ju dock vara ändrat på nyare modeller. Och ja, batteritiden var inte alls bra på min.
Batteritiden på min 205:a var väldigt bra. Den hade 10-12 h batteritid med smart recording. Det var en kanonklocka på alla sätt och vis. Min 610:a har jag inte testat längre än 3,5-4 h, men jag misstänker att batteritiden är sämre. Kass vet jag inte om pekskärmen är på min 610:a. Den funkar t.o.m. med vantar. Men det är ju pilligt att peta sig fram till rätt sak.
Min 405:a höll max 4 timmar. Brydde mig inte ens om att lära mig alla funktioner då jag aldrig fick till skärmen...GRR