Ni som rider western med kallblod

Sv: Ni som rider western med kallblod

Fin nordis du har!
Jo, jag rider åxå western på min nordistravare fast egentligen är han lite för het för den diciplinen. I träning blandar vi friskt mellan western och lite åt barockhållet.
Tävlar lite på D-C-nivå.
Favvogren: Reining men tävlar allt för träning skull

Okej kul!
Hur har du tränat honom?
Hur började du?

Han var inte riden alls innan jag fick honom. Inte startad heller, fast inkörd....Har haft honom i tre år å nu är han 8.
Började jobba honom från marken och lärde honom galoppera på vettigt vis. Mycket rundkorall. Utbildningen gick lätt och fort framåt. Klipsk häst som vill mycket så idag kan jag tänka att jag gick lite väl fort fram i början. Dom enda "problem" vi har kvar nu, är att han gärna vill "springa till" då och då. Han har massa energi så jag har fått rådet att verkligen låta honom gå på ordentligt av och till vilket han ju tycker är kanon!(och då är det ju inte längre nåt problem eftersom det är jag som ber honom...) Han har en otroligt styrka och balans vilket gör att han har lätt att samla sig, som de flesta nordisar. Jag har utbildat honom själv och vi är med på alla clinics som vi kan. Dessutom rider jag för "klassisk-tränare" då och då. Han är en riktig pärla: snäll, vacker, klok, arbetsvillig, energisk, nyfiken (i överkant ibland... :smirk: ) och jag är jättestolt över honom. Kan inte tänka mig nåt vackrare än en välbyggd välmusklad nordis! :love:

Vilken ras har ni? -Tinker (eller Irish Cob)

Vilken gren rider ni? -Trail och Pleasure

Tävlar ni? -Precis börjat, pga mina nerver :eek: :o ,vi håller oss till PP-klasser, tänkte nog gå upp till D- tävling till höst.

har ni bilder? -Nej det är ingen som tagit kort :cry:

Härligt!
Herman är också 8 :)
Dock dressyrriden i 5 år när jag köpte honom.

Har för mig att det var ett par kallblod på KM i stockholm i reiningen...
Har bara sett fina nordisar, och jag tror de har stor kapacitet till det mesta om det inte finns nån större fysisk defekt iallafall...

Herman är guuuuudomligt söt. Ska leta efter trailtäningsbilder på min häst som åring. men tyvärr misstänker jag att den cd-romen är putsväck...
Jag byggde en bro av en lastpall som jag borrade fast en en plyfaskiva ovanpå. Visserligen var det inte en nordis på 8 år, så kanske det inte håller.......
Hade gummidäck hon fick kliva över, pressar som till slut hamna över henne... Lajbans!

/cj

Jag rider en haflinger som heter Royal Hero jag har lite bilder på honom och en när vi rider trail.
Vi har tävlat i beginners i trail och preasure

Åååå vad syn att jag inte kan se bilderna! Vill börja rida western med min kallblodstravare. Kanske någon mer som har bilder?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka