Ni som matchar

LilaTiger

Trådstartare
Jag undrar om ni som matchar era hästars utrustning matchar allt i samma färg/färger såsom både schabrak, lindor, täcken etc?

Jag har ju fått noja på brunt till min prins och just nu så matchar jag allt i brunt/beige - både vad gäller schabrak, lindor, täcken, grimmor, grimskaft, ridbyxor etc... dock behåller jag träns och sadel i svart. :D

Har även tänkt matcha lite i ljusblått, vinrött och lila - kan någon tipsa om var jag kan hitta dressyrschabrak i lila och vinrött till vettiga priser? PM:a gärna tips! :laugh:

Är det bara jag som är så här tokig?!? :crazy::crazy:
 
Sv: Ni som matchar

Horze har lila dressyrschabrak :D Prinze heter de typ.
 
Sv: Ni som matchar

Ja, jag såg det - dock verkade de vara slut på hemsidan så jag får ta en tur förbi affären och se om de har några kvar... :)
 
Sv: Ni som matchar

Oh ja, klart det är kul att matcha. Brun/beige har jag kört med länge, men har även gult. Orkar såklart inte matcha jämt, men är det träning eller liknande så..

Mias har väl en hel del olika färger?
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som matchar

Var hittar jag Mias? Finns de på nätet? Om man inte får skriva länkar så skicka gärna ett PM...

Oh ja, klart det är kul att matcha, Brun/beige har jag kört med länge, men har även gult. Orkar såklart inte matcha jämt, men är det träning eller liknande så..

Mias har väl en hel del olika färger?
 
Sv: Ni som matchar

Schabrak, lindor, öronhuva, fleecetäcke, länd/skrittäcke, benskydd, pullarludd (:crazy:), grimma, grimskaft - listan kan göras lång. En sak är i alla fall säker: det är en dyr vana!
 
Sv: Ni som matchar

Glömde: man måste naturligtvis ha ridbyxor och tröja/jacka/väst som passar till också!

/Charm, en slav under matchningsbegäret
 
Sv: Ni som matchar

Ja, jag har förstått att det är en dyr (men rolig) vana!
Självklart har jag matchande ridbyxor etc...hehe...är därför jag vill köpa lite matchande i ljusblått och lila också - har lila och ljusblå ridbyxor...:grin:
Och så tror jag att min bruna herre kan passa i lila lika bra som han passar i ljusblått och brun/beige. Eller vad tror ni? (det är han och jag på min avatar).

Vinrött gillar jag ju också...och även om jag inte har några vinröda ridbyxor så passar ju brunt till det - och så har jag ju min vinröda vinterjacka...hehe...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 761
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
772
Utrustning Kanske är det bara ett Stockholmfenomen men tycker det eskalerat med mode i stallet de senaste åren? Nu för tiden verkar det vara så...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
14 796
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp