Ni som lindar med paddar - vilka?

Sv: Ni som lindar med paddar - vilka?

Jag har filtpaddar, finns på både hööks o börjes tror jag. Tar ett tag innan de blir smidiga,o de var mycket smidigare 'förr', men jag älskar dom.

Jag lindar precis som jag lindar andra hästar, men Showmasterpaddarna känns väldigt otympliga :p

Dem ser onekligen väldigt otypliga ut, har vart och klämt på dem några gånger. Men på line_n's och Victovies bilder ser det faktiskt fint ut.

Dem såg superfina ut! Vad får man ge för fyra st sånna? :)

de finns i massor med olika färger jue.!
bla annat på internet =)

Jag lindar precis som jag lindar andra hästar, men Showmasterpaddarna känns väldigt otympliga :p

Tänk så olika man kan tycka, jag tycker att de är helt perfekta! :p
Enligt mig så är de likvärdiga eskadrons paddar.. Mias har jag inte provat..

Jag andvänder eskadrons paddar, helt klart de bästa enligt mig! smidiga, tunna och lagom långa :D

halvtaskig bild men iaf :p
20635145.jpg

Väldigt OT; Men visst kan man tvätta vanliga strykkappor i tvättmaskin? Vilket gradantal isåfall? :D

Väldigt OT; Men visst kan man tvätta vanliga strykkappor i tvättmaskin? Vilket gradantal isåfall? :D

Jag kör på 40 grader och vanligt tvättmedel.

Tyvärr blir inte vita plastdetaljer, t.ex. själva kåpan på vanliga strykkappor vita utan behåller gärna sin smutsgula färg. Resultatet brukar bli kritvita skydd med gul plastkåpa, och då kanske man hellre vill ha skydden jämnt smutsgula om man är petig? :angel:

Eller har någon bra tips på hur man kan få även plasten vit? :idea:

så blir mina med, fast jag har svarta, plasten blir gråaktig och själva fodret jättesvart :crazy: :p

jag tyckte också att mina showmaster var lite väl tjocka och dessutom alldeles för stora för min dåvarande medryttarhäst så jag fick sy om dom. När jag skaffar häst igen skulle jag nog skaffa ett par som var tunnare och lite smidigare.

eskadrons paddar är överlägset bäst!!!! :bow:

men dom är fört korta för min hästs bakben så har jacsons eskadron kopior på bakbenen.

kör med Back on Track bak, funkar jättebra! tänkte fråga mamma efter ett par till frambena också.. ;) dom andra paddarna finns det inget märke på, men bra är dom!

dålig bild men man ser ju iaf lite
19528737.jpg

såg det ,vilken tur. Vitt är snyggt, men lite dyngsamt till vanligt vardagsarbete:crazy:. tvättmaskinen blir så överansträngd.....:D

dessa från mias som jag har har nån form att teddy på insidan och är inet jätettunna. Jag kan linda utan veck iaf. :)

Oj det var jättelänge sedan jag köpte dem. hmm men en 200 för fyra kanske?

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
665
Senast: Smultron
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka