Ni som lindar med paddar - vilka?

IterBis

Trådstartare
Har alltid fått lära mig att om man lindar med fleece vid ridning inte ska behöva paddar. Nu på senare tider har jag hört att man även då bör ha det.

Har kollat runt lite men hittar bara stora klumpiga paddar, så nu undrar jag vilka ni använder? Vill ha lite tips på sånna som inte kostar alltför mycket. Släng gärna in en bild på hur dem ser ut lindade!

Lägger den här på dressyr då jag tror att det är fler dressyrmänniskor som lindar..;)

Sv: Ni som lindar med paddar - vilka?

Ekohallen (i Länna) har paddar av ull som är tunna och mycket bra. Minns ej märket men åk dit och kolla! Har tyvärr ingen bild med lindor på.

eskadrons paddar är helt klart de bästa. helt överlägsna! '

buke15.jpg

jag vet, fula lindor, men paddarna är där under! =)
runt 400 kr för 4

Senast ändrad:

Jag har showmasters bandageunderlägg från hööks. De kostar 129 kr för 4 st.
Tycker att de är jättebra! Lagom stora och lagom tjocka. Smidiga att använda.

Har också Showmasters paddar, men tycker inte alls om dom. Ska byta så fort jag hittar bättre (och får råd med dom)

Jag använder helst BoT.

Annars har jag ett antal andra upplagor. Ett par tunna bomullspaddar som är svåra att få jämna och utan veck så de slipper jag helst. Annars har jag ett par vita, lite fluffigare med frotté som är underbara :love:.

Jag har haft showmaster, de var för tjocka. Såg ärligt ur som hästen var svullen när man lindade. Nu kör jag jacsonpaddar på bakbenen och något tysktmärke på frambenen. Båda är eskardonkopior, men kan inte köpa 4 stycken paddar i samma storlek, ponnyn har knasiga ben :p

Jag har Showmaster-paddar från hööks, passar mig och plånboken bra. Mina är absolut inte tjocka, utan ribbade och fina.
Långa lindor på denna bilden, o fick lite mkt kvar på slutet, därför det ser ut så på frambenen. Blev bättre nästa gång.
10-12aug019.jpg

Juli428.jpg

håller med dig om att Eskdronpaddarna är superbra,lagomt tjocka och inte för höga..:bump:
enda negativa är väl priset och att jag bara hittat dem i vitt.

Jag använder Mia's paddarna. Om är superbra! :love:

Har alltid fått lära mig att om man lindar med fleece vid ridning inte ska behöva paddar. Nu på senare tider har jag hört att man även då bör ha det.

Har kollat runt lite men hittar bara stora klumpiga paddar, så nu undrar jag vilka ni använder? Vill ha lite tips på sånna som inte kostar alltför mycket. Släng gärna in en bild på hur dem ser ut lindade!

Lägger den här på dressyr då jag tror att det är fler dressyrmänniskor som lindar..;)

Paddar bör man ha under alla typer av lindor! Skarvar direkt mot benet är ingen hit om olyckan är framme... :crazy:

Personligen tycker jag att fleecelindor är lite för klumpiga att rida med, de passar bättre till stallbandage. (Eller knappt det ens, eftersom de samlar på sig så mycket spån... :angel:) Föredrar vanliga elastiska.

Mina favoritpaddar kommer från Börjes och är i ganska kraftig filt av något slag. Inget skumgummi eller liknande inuti, utan bara filten. Är dock lite osäker på om de har dem längre?

Annars har Globus kanalsydda paddar som är bra. De ser ganska tjocka ut, men stoppningen är ganska "fluffig" så det blir snyggt ändå.

Jag tycker att mia's är outstandig!

DSC_0142-1.jpg

DSC08311.jpg

Finns det olika sorter av det märket?

Jag har en uppsättning tunna, quiltade med bomullstyg som är helt värdelösa. De är så tunna och sladdriga att det är otroligt svårt att linda utan veck... :cool:

Ang showmaster från hööks..
Tror att de som upplever dem som klumpiga kanske har små hästar med små ben?
Såg på hemsidan att de även finns i ponnystorlek!

kl
jag använder paddar från GG, helt super. Kardbore på dem oxå, passar mig utmärkt som alltid lyckas tappa padden när jag ska linda, blir perfekt varje gång :bow:
080409001.jpg

Ang showmaster från hööks..
Tror att de som upplever dem som klumpiga kanske har små hästar med små ben?
Såg på hemsidan att de även finns i ponnystorlek!

I så fall skulle jag behöva ponnystorlek på min grabb som nästan är 1.70 ("normallånga" ben) :p

Mias finns även i teddy/fleece eller ngt liknande. Dem har jag, har dock knappt använt dem eftersom jag inte hittar några lindor jag vill ha...

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
665
Senast: Smultron
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka