Ni som lämnat iväg häst!

Oliwen

Trådstartare
Ni som lämnat iväg eran häst på inridning eller utbildning hur mkt har ni fått betala för det? Jag har fått förfrågan om att börja ta in hästar för utbildning och eftersom det finns tomma boxar hemma så är det lite lockande:) Nu är det bara den svåra frågan om hur mkt man kan ta för detta...
Tacksam för svar...

Sv: Ni som lämnat iväg häst!

det är bara att börja räkna!

vad kostar det för 1 häst att stå i ditt stall
  • boxhyra
  • strö
  • stråfoder
  • kraftfoder
  • markhyra / markslitage (hage)
  • hovslagare
  • utrusning
din egen tid
  • mockning fodring
  • ledning
  • ryckt
  • ridning

Din egen tid / kr. Dvs. tex forlorad inkomst. Varjerar stort om du har meriter gentemot om du är självutnämnd.

Senast ändrad:

Jag har stått på två stall där de haft tillridning. På ena stallet tog de 10.000 kr i månaden medan på ett annat tog 9000 kr. Helinakordering och de red/arbetade hästarna 5 - 6 dagar i veckan.

Glömde att tillägga att den för 10.000 kr var en holländsk känd tillridare och tävlade numera nationellt med många hästar och den för 9.000 har just flyttat till Sverige, från Portugal. Han håller på med WE och driver ett nystartat stall. Tränat EM laget i dressyr och tävlat själv upptill EM i WE

Senast ändrad:

6000 kr i månaden betalar jag, helinackordering (men jag har med eget kraftfoder iaf).

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Zevzan
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka