Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var i början av juni på Brac (ö utanför Split) lugnt, fina bad. Men det var iofs typ 45 min buss + 50 min båt.Vart reser man om man vill ha fina bad och rätt lugnt? Framförallt vilka orter ligger relativt nära flygplats, max 1 timme busstransfer.
När vi har varit runt om makarska har vi hyrt bil och kört till bland annat Mostar, i Bosnien - Hercegovina, och ner till Dubrovnik. Mostar är en väldigt spännande och fin ort och helt spektakulär natur på vägen dit, , faktiskt en av de mer spektakulära jag har upplevt i Europa. Så det borde absolut inte vara omöjligt att hitta fina nationalparker eller vandringsleder runt omkring.Spinner vidare på den här tråden.
Finns det några andra sevärdighetee eller vackra nationalparker att hajka i runt braska voda och makarska?
När vi har varit runt om makarska har vi hyrt bil och kört till bland annat Mostar, i Bosnien - Hercegovina, och ner till Dubrovnik. Mostar är en väldigt spännande och fin ort och helt spektakulär natur på vägen dit, , faktiskt en av de mer spektakulära jag har upplevt i Europa. Så det borde absolut inte vara omöjligt att hitta fina nationalparker eller vandringsleder runt omkring.
Tack för tipset!
Vi vill ha vackert vatten och lugnt och skönt. Men vet själv att jag tröttnar på att sola efter 2-3 dagar. Dottern har stora önskemål om att hajka (jag med!) och jag vet ju att naturen i Kroatien är vacker. Dock vet jag bara om leder som ligger ganska långt ifrån makarska rivieran. Det ska vara hanterbart med bil.
Dubrovnik vill vi också se, dock är det väl 2,5 timma med bil dit. Får se om det är aktuellt då. En vecka går snabbt…
Tyckte Brac var väldigt lugbt, vackert och trevligt.Var i början av juni på Brac (ö utanför Split) lugnt, fina bad. Men det var iofs typ 45 min buss + 50 min båt.