Aningsfull
Trådstartare
Hur verkar detta foder rent innehållsmässigt?
GARANTERAD ANALYS
Protein 40.0 %
Fett 16.0 %
Kolhydrater 16.0 %
Vatten 10.0 %
Aska 7.7%
Fibrer 3.0 %
Kalcium 1.6 %
Fosfor 1.4 %
Omega-6 2.0 %
Omega-3 0.7 %
Glukosamin 500 mg/kg
Kondroitin 150 mg/kg
Mikroorganismer 40,000,000 cfu/kg
Innehåll och fördelning av kalorier:
4200 kcal/kg (483 kcal per 250ml) varav 45 % kommer från protein,
25 % kommer från frukt och grönsaker och 30 % från fett.
Jag är inte alls bra på foder, rättare sagt, jag kan inget alls. Men detta foder som jag bytte till för ca en månad sen fungerar jättebra på båda mina hundar. Greyhounden går upp i vikt och snart syns ingenting av den stora viktförlusten som maginfektionen gav. Pälsen har blivit blankare och han mjällar mycket mindre. Alla revben och ryggkotor börjar så sakta bäddas in igen.
Han har gått från kräkningar varje dag till att bara ha kräkts en gång på snart en månad sen vi bytte foder.
Dvärgpinschern hon frodas. Hon gillar smaken och tjuväter av greyhounden så fort hon kommer åt. Men hon är fin i hullet och bra i pälsen.
Dom verkar ju som sagt må bra. Men ni som kan foder, hur låter det rent innehållsmässigt? Saknas det någonting som man kan/bör ge som tillskott till hunden?
Jag har hört en del reagera på innehållet och tyckt att det inte låter bra? Vad är det som verkar dåligt?
Jag vill lära mig mer om foder.
GARANTERAD ANALYS
Protein 40.0 %
Fett 16.0 %
Kolhydrater 16.0 %
Vatten 10.0 %
Aska 7.7%
Fibrer 3.0 %
Kalcium 1.6 %
Fosfor 1.4 %
Omega-6 2.0 %
Omega-3 0.7 %
Glukosamin 500 mg/kg
Kondroitin 150 mg/kg
Mikroorganismer 40,000,000 cfu/kg
Innehåll och fördelning av kalorier:
4200 kcal/kg (483 kcal per 250ml) varav 45 % kommer från protein,
25 % kommer från frukt och grönsaker och 30 % från fett.
Jag är inte alls bra på foder, rättare sagt, jag kan inget alls. Men detta foder som jag bytte till för ca en månad sen fungerar jättebra på båda mina hundar. Greyhounden går upp i vikt och snart syns ingenting av den stora viktförlusten som maginfektionen gav. Pälsen har blivit blankare och han mjällar mycket mindre. Alla revben och ryggkotor börjar så sakta bäddas in igen.
Han har gått från kräkningar varje dag till att bara ha kräkts en gång på snart en månad sen vi bytte foder.
Dvärgpinschern hon frodas. Hon gillar smaken och tjuväter av greyhounden så fort hon kommer åt. Men hon är fin i hullet och bra i pälsen.
Dom verkar ju som sagt må bra. Men ni som kan foder, hur låter det rent innehållsmässigt? Saknas det någonting som man kan/bör ge som tillskott till hunden?
Jag har hört en del reagera på innehållet och tyckt att det inte låter bra? Vad är det som verkar dåligt?
Jag vill lära mig mer om foder.