Ni som har valaker eller hingstar!

B

Belfast

Under förhuden på dom blir de som skinnflagor, dom ser ungifär ut dom kutterspån eller något. Ja har hört att man ska ta bort dom men hur ska man göra och hur mycker ska man ta bort? Ska man bara plocka bort dom, eller ska man tvätta med vatten? De känns ganska elakt att göra de, och när man ska göra de måste de ju vara när han ska kissa?:P

Tacksam för svar:)

Sv: Ni som har valaker eller hingstar!

Jag passar på att försiktigt dra bort dom när han väl "fäller ut den" (vilket inte är så ofta), men han brukar dra in den igen när han inte orkar mer.. :p

"Matte är och pillar överallt".... :D

Tack, det känns så elakt men man måste väl:d

På min måste man var väldigt snabb, inget pillande där matte! Men tvättar man in i skapet , vilket inte alls gör ont, så blir ju snoppen renare också. Jag brukar tvätta några ggr per år med ljummet vatten när det ser o luktar för mycket.:(

Sjalvklart skall de bort, precis som hos den 2 benta varianten av herrar, sa ar det ju SMUTS.
Forutsatt att du har en valtranad/uppfostrad palle, kan du bara ta handen och dra ut penisen, kanske far lirka lite men for det mesta "droppar" de ner. Du kan ocksa ha en spann med lukewarmt vatten, blanda i lite oparfymerad Lactacyd och swisha runt. En mjuk tvattlapp (inte skumgummi) som doppas och vrids ut och sen kan du ga in sa att saga och tvatta rent. Palle tycker det ar jatteskont och droppar sakert ut sa du kan fa tag pa allt gunk.
Det ar bra om man ar tva personer da det ar svart att halla hasten och gora detta samtidigt. Och forsta gangen kan bli lite forvanande for honom sa berakna med reaktion. Man kan ocksa rykta fore och fa hasten riktigt relaxed och sen forsoka.. Men igen, om hasten aldrig har fatt detta gjort tidigare, ha en annan person nara..

Det finns pa marknade ocksa en "sheetcleaner" dock har jag inte sett det i Sverige.. Men din lokala butik kanske har den.. Hast butik alltsa lol.. Lycka till

Jag gör ren min valack 1gång i månaden.
Då har jag ljummet vatten/ljummet vatten+mild oparfymerad tvål och en gammal handduk (20*20cm)
Han blir lätt väldigt skitig och man hittar spånrester och annat... ähm trevligt:angel:
När han "fäller ut den" brukar jag försiktigt göra samma behandling och försiktigt ta bort all gammal avflagnad hud.

Han tycker det är jätteskönt faktiskt. Men man får vara försiktig ibörjan om dom inte är vana:)

Min passhäst tyckte att det var dunderskönt när man stod och pillade lite där och tog bort hudflagorna. Han brydde sig inte vart man än petade på honom, han är likadan som valack. Passade på att ta bort det när han fällde ner den, vilket han alltid gjorde när man borstade honom så han är väldigt lättskött :D:o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 837
Senast: Lavinia
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 863
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 853
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare