Ni som har stall utan toalett

hier

Trådstartare
Försökte hitta en tråd om detta lite udda ämne, men gick bet.

Ni som inte har några "faciliteter" där ni rider eller har era hästar, hur brukar ni göra? Går ni till gödselstacken? Har ni en skogsdunge utan insyn? Sätter ni er bakom ett skjul?

Jag hade lite småkris häromdagen då magen pajade (behöver inte gå in på detaljer). Lyckligtvis var jag ensam i stallet så jag var helt enkelt så fräck att jag gick in i boxen :angel: Men jag kunde inte låta bli att tänka att det var taskigt och ja... oetiskt, på något vis? Det är ju hästens rum, så att säga. Det här var ändå innan jag mockade och oavsett vad hade jag mockat efter mig, men ändå. Är det helt okej, egentligen?

Hästen var ute i hagen, kan tilläggas ! Annars hade jag sprungit till skogs :cool:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

förlåt men :rofl:

Vi har ingen toa. Dock har vi ett dass men där vågar jag inte gå in :D Gödselstacken är alldeles utmärkt så länge inte sommarjobbarna från västerås stad är och kollar sitt lager som dom har ute vid stallet brevid gödselstacken..
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Hehe :D

Jag har aldrig haft häst i stall med toalett. Och gödselstaden brukar ha full insyn så för min del blir det boxen. Hästen bryr sig knappast ;) Hade jag däremot behövt göra nr.2 så hade jag nog frågat stallägaren om jag fick låna dennes toa.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Lite udda tråd :D

Jag var i ett stall innan som inte hade toa, så min rutin var att gå på toa innan jag stack till stallet. Vad jag kommer på nu har jag aldrig behövt gå på toa i de stallet men annars hade jag nog bara frågat stallägaren, eftersom vi känner varandra så bra :P
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

nöden har ingen lag och skit som skit. :D
bara man städar efter sig, så är väl inte det nån större fara tycker ja och jag har åxå blivit akut bajsnödig i stall utan toa, och utan andra möjligheter.
gjorde samma sak som dig, hade nog bajsat på mig annars och det hade nog känts ännu värre......:crazy:

men absolut att det känns wierd!!!
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

jag använder skogen om jag måste på toa i stallet men det är sällan
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag går bakom nått träd (finns många att välja bland). Har dock (thank God) inte behövt skita, då vet jag 17 inte vad jag skulle göra. Antagligen hålla mig. lr låna grannens toa, låter ju verkligen skitkul det :eek:.....
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

förlåt men :rofl:

Vi har ingen toa. Dock har vi ett dass men där vågar jag inte gå in :D Gödselstacken är alldeles utmärkt så länge inte sommarjobbarna från västerås stad är och kollar sitt lager som dom har ute vid stallet brevid gödselstacken..

Du:
-Hej hej! Annars då? Jo jag blev visst lite nödig. men ni vet skit som skit.

de får bråttom därifrån, du undrar varför.

Du:
- Jamen vi ska väl ta i hand oxå? Jag är stax färdig! Vänta hörrni!

;)
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Vi har somsagt dass i nödfall men ska jag bara kissa springer jag ut där om det är ledigt :D
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Gödselstacken duger bra! Ibland när magen krisar till sej och det är BRÅTTOM, då smiter jag in i en box. Sen får man ju mocka efter sej...:angel:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Jag har alltid använt gödselstacken/bakom en buske för att kissa när jag är i stallet. En av mina medryttare brukade använda boxen, men det tyckte jag var äckligt så jag ordnade så att hon kan gå på toa i ett av grannhusen. Hästkiss i stall går bra, men människokiss tycker jag är spunkigt.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Kul tråd :rofl:

Jag går på toa innan jag åker till stallet, så behöver jag inte göra det när jag är där. Är jag där en heldag brukar jag åka iväg till mcdonalds (ett par minuters bilfärd bara) och käka + gå på toa :D
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Går på toa innan jag far till stallet. Vintertid lånade jag boxen (mockade det sista jag gjorde innan jag åkte, så det kändes inte som att det spelade nån jätteroll), annars ut på gödselstacken eller nån buske/liknande.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Har ingen toalett i mitt stall och de som blivit nödiga här går antingen ut en bit i skogen eller så lånar de min toalett. Det är enkelt här då stallet bara har 3 boxar, men i ett stort stall blir det nog nödvändigt med tillgång till minst ett utedass.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Själv har man turen att ha stallet ca 50 m från huset, så jag springer hem om det skulle behövas.. :cool:
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Nu ligger mitt stall bara tre-fyra meter ifrån vårt hus och toaletten är i hallen så jag går ju bara in men jag tycker att det är vidrigt när folk gör sina behov i boxen :crazy: En av våra hästars förra ägare kom och hälsade på när vi inte var hemma och sedan när vi kom hem så sa hon att hon hade "lånat hästens box" :crazy: Fräscht! Vi har torvbädd, väldigt äckligt anser jag att kissa i en bädd. De kunde ju gått till gödselstan eller vart som helst men hon tyckte att det var normalt att kissa i boxen :grin:
Hur folk gör hemma i sina egna stall bryr jag mej inte om men i andras stall gör man inte sina behov i boxen anser jag.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Finns toa i huset.
Men om det inte funnits så har jag inga problem med att kissa. Kan vara gödselstack, boxen vintertid eller var det nu kan vara "lämpligt"

Bajsa är ju inte lika lätt sas.
Men hade det varit en riktig krissituation tror jag jag hade tagit gödselstacken eller någon buske eller liknande.
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

Går på toa innan jag far till stallet. Vintertid lånade jag boxen (mockade det sista jag gjorde innan jag åkte, så det kändes inte som att det spelade nån jätteroll), annars ut på gödselstacken eller nån buske/liknande.

Kan tillägga att det är kissa det handlat om, och jag har aldrig haft permanentbädd eller liknande (allt strö har mockats igenom dagligen, noga av mig).
 
Sv: Ni som har stall utan toalett

bädd år ju inte så himla ok faktiskt, det håller ja med om.
inte för att ja tror att det skulle vara stor skillnad på människokiss, häst kiss eller hundkiss(händer ju att folk stänger in sin/sina hund/hundar i boxen när dom rider....
i grund och botten är det ju bara vätska med salter i, vem det kommer från är väl ganska skit (:D) samma känns det som.

på vårt sista stall fanns det utedass. guld värt! varje gång vi varit där "spolade" vi med lite kalk och la lite bark över. det utedasset var aldrig ofräscht (nåja, nån spoltoa var det ju inte direkt heller då....) eller luktade illa!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 439
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 322
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 341
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp