Ni som har medryttare...

Sv: Ni som har medryttare...

Jag har annonserat efter medryttare, och idag kommer en och ska provrida. Hon är visserligen nästan 20 år äldre än mig :crazy: , men huvudsaken är att pållen blir riden.. :idea:

Jag tänkte ta betalt för halva skoningen ca 400:- i samband med att hovslagaren kommer. Eftersom hon oxå sliter på hans skor. Men i gengäld får hon rida så mycket hon vill men helgerna är MINA :d

Jag har hästen hemma på egen gård och har inga kostnader utöver Foder, hovis & försäkringen.

Förslagsvis så får hon gärna mocka stallet, och smörja lädret om hon vill, men eftersom jag har två hästar så är det inte riktigt rätt hon tar ponnyns del. Tycker jag iallafall.

Jag sköter själv fodringar, in & utsläpp.

Sen får hon absolut inte flårida eller lära hästen en massa dumheter !!! Utan han skall ridas efter bästa förmåga på ett vettigt sätt, så jag inte får problem när jag själv sitter upp.

Om jag är helt ute och cyklar så säg gärna till eller ge förslag på vad man kan begära av en medryttare..

min medryttare fodrar en morgon i veckan som betalning. rider 2 dagar i veckan. är emot att ta betalt av någon som gör att jag kan få tid till studierna. Hästen har jag ju ändå.
/j

Min medryttare betalar ingenting pga att hon kan rida bra mycket bättre än mig o dessutom kan utbilda hästen.

Hon rider när det behövs o har inga bestämda dagar..just nu rider hon när jag är bortrest (är hemma i sthlm över julen) så då rider hon 10 dagar i sträck. De dagar hon rider mockar hon även och ibland hjälper hon till med in- o utsläpp.

Hon får rida hur hon vill med tanke på att jag vet att hon rider förnufftigt. Hon ska få börja träna o tävla sen om hon vill till våren, då får vi se vem som betalar..hon har erbjudit sig att betala träningarna o kanske blir det så att hon betalar träningarna och jag betalar tävlingarna..för jag vill att hon ska träna o tävla framförallt i hoppning för att hästen ska få rutin och för att jag själv inte vågar hoppa högre hinder.

CosmicQueen skrev:
Du får höra av dig om du skulle bli hästlös. ;)
Hrm ja nu har jag blivit hästlös. :smirk: Så letar du efter någon nån gång så vet du vart jag finns :D

Eftersom jag har häst i stockholmsområdet måste jag ha betalande medryttare.
Jag har två tjejer, en som rider en dag i veckan och den andra två. De betalar 500kr/mån resp 1000kr/mån.
På deras dagar får de i princip göra vad de vill, uteritt-dressyr-hopp.. Tillgång till instruktör i både hopp och dressyr finns som de själva bekostar. Jag uppmuntrar också till tävling om de vill det.
Deras dagar gör de höpåsar+foderhinkar, mockar samt tar hand om hästen.

Betalar dom och hur mkt isf?
Hur många dgr/vecka rider dom? Får som rida hur dom vill? Får dom träna och tävla?
Vad måste dom göra vad gäller skötsel, dvs mockning, foder mm.?

jag har en medryttare på min pålla. hon rider 2 degar/v och betalar för detta 500:-/mån.
hon får rida som hon vill utefter pållans kapacitet såklart, träning max 1gång/vecka
tävla får hon oxå göra om hon skulle ha intresse för det.
de dagar hon har pållan ansvarar hon för att pållan kommer in. får mockat och strött. blir omskött på bästa sätt. motionerad och fixa foder för morron/kväll som stallpersonalen ska fodra

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 549
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 813
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar