Ni som har hööks värmlandssele - nypris?

Mli

Trådstartare
Jag har hittat en annons där en säljer en värmlandssele från Hööks i nyskick för 5000kr. Jag ringde Hööks och de berättade att nypriset ligger på 4500kr. Säljaren säger att hon köpte den för 4 år sedan för nästan 7000 och då var den tydligen en beställningsvara. Jag är väldigt nyfiken på vad detta kan vara för sele! Nån som har en sån, eller har köpt en sån som kan berätta skillnaden mellan den och den de har nu för 4500kr? Visserligen har den de har nu utgått ur sortimentet men det hänger vissa ex. kvar i butikerna. Den "nya" modellen - är den ställbar?

Sv: Ni som har hööks värmlandssele - nypris?

Var på Hööks nu i em (Helsingborg) och de två selarna som hängde där var ställbara. Låg väl runt en 3500:- st (kollade inte så noga precis). De var i storlek 26 och 31 tum.

Den selen hon pratar om är troligtvis en Tranemosele från Hööks. Den är ställbar i draglädrena och har en bågdäckel. Det är en mycket bra sele för de pengarna. När jag köpte min 2004 kostade den 6325 kr. Den är inte jämförbar med de billigare selar de säljer på Hööks idag.

Mvh
Camilla

Jag har en liknande, men med brunt läder. Den köpte jag begagnad för max 3000 kr vill jag minnas. Den är i och för sig lite mer använd, men inte visste jag att det var en bra sele. :o

Nä den är inte värd 5000!:p
Du får en ny för ett par tusen:angel:
(www.bole.nu)
23944.jpg

Inte världens bästa läderkvalite kanske;)
Men börjes loksele är ju i bra läder iaf:p å ett par hundralappar billigare!:idea:
http://www.borjes-tingsryd.se/servl...oSP=%2FK%F6rutrustning%20%2FSele%20%2FLoksele

Jag har en liknande, men med brunt läder. Den köpte jag begagnad för max 3000 kr vill jag minnas. Den är i och för sig lite mer använd, men inte visste jag att det var en bra sele. :o

Bra och bra:angel:
Däckeln är dålig, (klen, liten anläggningsyta) men en loksele är öht bättre på vissa hästar än bröstsele:idea:
Dock ska man ju ha baksele till...
Man kan ju ha däckel/selunderlägg eller byta ut däckeln:grin:

Nu har säljaren ändrat sig och säger att det är en tranemosele, men det är det väl knappast? Den har ju bågdäckel och ställbart dragläder om jag inte har förstått det fel? :confused:

Jag har en sån sele men den är jag inte speciellt nöjd med... bossorna sitter illa på lokorna o däckeln är för klen så jag skulle INTE betala 5000 kr för en sådan sele.

Nej, det där är den vanliga värmlandsselen och den har aldrig kostat så mycket!
Personligen skulle jag inte ge många tusenlappar för en sådan sele då däckeln är för klen, draglädrerna inte ställbara och lädret inget vidare.
Leta efter en annan sele, typ armésele så får du mer för pengarna.
Mvh
Camilla

Nu har säljaren ändrat sig och säger att det är en tranemosele, men det är det väl knappast? Den har ju bågdäckel och ställbart dragläder om jag inte har förstått det fel? :confused:

Varning oseriös säljare!!!:eek:
Strunta i den selen, köp på annat håll:grin:

(Hööks Tranemo - bågdäckel o ställbara dragläder värd max ca 5000kr bättre beg, Hööks Värmlandssele - klen läderdäckel, ej ställbara dragläder värd ca 1000 - 3000kr)

Senast ändrad:

Jag mailade henne med en massa länkar med bilder på hur en tranemosele från Hööks ser ut. Antingen försöker hon lura mig eller så är hon själv lurad. Anmälde även annonsen till blocket för att uppmärksamma felaktigheten.

Jag har hittat andra selar som jag funderar på nu, svårt med måtten bara eftersom dom flesta inte är så ställbara.

Du har ju mätt på hästen, men det är inte många som förstår sig på å mäta en sele tycker jag det kan verka som ibland:angel:

Du får nöta på via mail/tel om mått, hur dom ska mäta:idea::D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
6 090
Senast: Lavender
·
B
Utrustning har en dressyrsadel som kommer från hööks för ett antal år sedan, tror den fanns med i höökskatalogen från 2001 eller nåt. köpte den...
Svar
14
· Visningar
1 809
Senast: Ida_79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka