Ni som har hästar som INTE gillar bomlöst!

Sv: Ni som har hästar som INTE gillar bomlöst!

Mina pållar gillar sadlarna :D

"Inte gillar bomlöst" är väl fel uttryckt. Min häst får ont i ryggen av bomsadlar, får inte det av bomlösa. Däremot så gillade han INTE min flexion sbs. Vet absolut inte vad det beror på. Jag rider ju likadant, om inte bättre, i den än i den Fitform (torsion-kopia) han hade innan.

Han gillar inte min kari pad, men det beror garanterat på att den ligger emot ryggraden! (framkanten känns rätt vass och denna ligger emot manken - han har inte fått skav men med tanke på hur obehagligt det är för mig att ha ett finger där så använder jag inte denna sadel alls).

Okej.. Kan ändra frågan då:
Finns det några här som har hästar som inte gillar VISSA bomlösa sadlar? Och isf vilka märken/modeller?

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 052
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
527
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka