Ni som har Hasardavkommer

Har ett föl i år efter Hasard- fullblod. Hon är ganska stor, väldigt musklad rumpa. Bra resning, rör sig väldigt trevligt med svikt i gångarterna.
Är känslig men nyfiken. Har redan från början varit "vaken" och hoppat över saker på marken. Är inte så mammig utan har hela tiden varit självständig. Fux med bläs och fyra höga strumpor.
Stoet har tidigare bara fått hingstföl så detta 7e föl blev ett stoföl =)
 
Har ett föl i år efter Hasard- fullblod. Hon är ganska stor, väldigt musklad rumpa. Bra resning, rör sig väldigt trevligt med svikt i gångarterna.
Är känslig men nyfiken. Har redan från början varit "vaken" och hoppat över saker på marken. Är inte så mammig utan har hela tiden varit självständig. Fux med bläs och fyra höga strumpor.
Stoet har tidigare bara fått hingstföl så detta 7e föl blev ett stoföl =)
Vad har du för stam på modern?Har nämligen också ett fullblodssto jag funderar på att använda Hasard på :)!Hur hög är modern?
 
Mamman är 169cm. Stammen är strong statement- welsh Saint. Stofölet liknar inte henne direkt, är kortare i kroppen. Mamman är lång och har halvblods kropp.
 
Hur är era avkommor efter denna hingst?Temperament, exteriör, mankhöjd ,gångarter osv
Är nog lite för tidigt att svara, då enligt språngrulla är hans första kull födda 13

Är nyfiken på vad som kommer ut nästa år :) Garanterat en fux, mer vet man ju inte :P
 
Hur är era avkommor efter denna hingst?Temperament, exteriör, mankhöjd ,gångarter osv

Jag väntar in resultatet då mitt sto är betäckt och dräktig med Hasard. På seminstationen fick jag äran att se ett utav stona efter Hasard. Bedårande, mycket pigg och vaken och riktigt snygg. Ska bli mycket intressant att se vad vi har att vänta!
 
Tror ni kan räkna med anmärkningsvärt snygga avkommor från Hasard. Många snygg-hästar i stammen.

Har bilder på Hasards mamma i mitt galleri - en dam som åldras med värdighet :)
 
817435321719465

Ett årssto e. Hasard 1245-Strong Statement xx. Blir till att tillverka en ny detta året då jag är mycket nöjd med denna avkomma som är högställd och har bra gångarter. Trevlig i sitt temperament.
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 785
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: adrikkens
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp