ni som har barn som e födda i jan 07?

M

milles mamma

skulle vara kul att veta hur många här som har barn som e födda i jan 07 och hur dom utvecklas,gärna bilder.jag ska försöka fixa bilder på min kille...
 
Sv: ni som har barn som e födda i jan 07?

Hej! Har en liten gosse på snart ett år. Han började gå ett par steg utan stöd den 12/12 och kan nu gå kanske 15 meter utan stöd.
Han säger mamma till mig och sin pappa, men även mitt riktiga namn. Han är ganska snuttig och nätterna är hemska. Han smågnäller i sömnen minst halva nätterna, vilket nog beror på tänderna som är hur sega som helst och ganska få (nummer 4 är på gång) Men dagtid är han glad för det mesta. Han äter bra och allt vi äter utan salt. Älskar djur och att vara ute.
Ja, det var väl lite kortfattad. Om sin älskling kan man skriva hur mycket som helst. Hur är det med din plutt?/Alanis- nyfiken
 
Sv: ni som har barn som e födda i jan 07?

när e ditt barn född? min e född den 15:E,han går längs me bordet å står utan stöd,säger mamma,babba (tror det e pappa) ,sitter stadigt osv,vad vägde ditt barn vid förlossning? min vägde 4400gram,barnmorskan hade räknat ut vbikten till ca 3100gram ca 1v innan förlossningen.....skulle va roligt att veta vart du bor oxå.
 
Sv: ni som har barn som e födda i jan 07?

Jason e född i Februari, den 17:de.
Han har dock alltid varit lite före andra jämnåriga så han kanske kan få vara med här oxå.
Annars får ni helt enkelt ignorera oss:D

Jason kunde sitta utan stöd på sin 5 månadersdag.
Några dagar senare så satte han sig upp själv.
Innan han var 6 månader så kröp han och reste sig mot möbler.
Vid 6½ gick han längs med möbler, och helt plötsligt fick man flytta allt 1½ meter från golvet då hans armar verkar vara omänskligt långa.;)
Vid 9½ månader så gick han sina första steg själv, vilket han fortfarande övar på varje dag nu en månad senare.

Han fick första tanden då han var 3½ månader. Vid 6 månader hade han 7. Sen tog det stopp ett tag. Tand nr 8 tittade fram för 2 veckor sedan.

Han sover hela natten (19.00-09.00) och har gjort sedan han var 3 månader då jag slutade amma.
Äter bra, har börjat trilskas lite nu då han så mycket spring i benen så det e jobbigt att sitta still de 10-15 min det tar för honom att äta sin middag. Gröten däremot är hans stora älskling, han gråter när den är slut. Och då får han ändå dubbel portion:D

När han föddes vägde han 4 780g och var 54 cm.
Nu vid senaste kollen på BVC vid 10 månader vägde han 11kg och var 78cm.

Ska bara rota fram sladden till kameran så kommer bilder på skrutten.:D:love:
 
Sv: ni som har barn som e födda i jan 07?

Vår dotter är född 3:e februari så jag tänkte också smita in här (hon var planerad till den 22/1 men hade inte bråttom ;))

Hon går sedan en tid tillbaka (vad är definitionen på att gå?). Hon kunde gå några steg vid 9 månader, många steg vid 10 och nu i stort obehindrat vid 11 (fast hon vill helst hålla i handen ändå, självförtroendet är inte alltid på topp).

Än har inga tänder dykt upp.

Hon vägde 3240 gram och var 50 cm lång när hon föddes. Hon är inte vägd på en månad men om hon fortsätter följa sin kurva väger hon 9 kg och är 78 cm lång.

Hon vaknar ofta 2 gånger/natt efter vi lagt oss men äter inget på natten (slutade amma vid 9 månader).

Bilder lägger jag inte ut, har som princip att inte göra det. Men hon är såklart supersöt :love::rofl:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
732
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 656
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp