Fysträning är träning som bygger eller underhåller kroppskontroll, styrka och kondition. Precis som för människor.Oj, vad mycket träning! Vad menas egentligen med fysträning? Löpning eller drag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fysträning är träning som bygger eller underhåller kroppskontroll, styrka och kondition. Precis som för människor.Oj, vad mycket träning! Vad menas egentligen med fysträning? Löpning eller drag?
Tränar ni alltså normalt sett typ sex dagar i veckan?
Låter spännande med skyddsträning!
Oj!
Vad är det för raser (om du vill svara)
Du verkar träna väldigt varierat. Är de lika nöjda oavsett vad ni tränar?
Jag har två Australian Shepherds, två tikar som fyller 9 och 4 i sommar
Visa bifogad fil 11350
Så himla fina!!!
De hänger med på allt med stort engagemang och stor glädje . Om jag var tvungen att säga deras topp två så tycker Lyxa (den äldre till vänster) att agility och spår är det roligaste som finns, Pu tycker att skyddsträning och agility är det bästa . Pu kräver också mer fysträning av de två för att vara nöjd, hon behöver verkligen få ta i med kroppen för att vara helt tillfreds medan Lyxa är mer bekväm och energisparande !
Det absolut bästa är lure coursing, då de får jaga "låtsashare" på ett fält.Hur fejkar man det? Har sett en person med vinthundar som brukar släppa dem lösa på ett stort, inhägnat fält. Räcker det?
Kul med olika raser. Vilken hade du skaffat om du bara fick välja en? Om man jämför dina raser, vem har bäst offknapp?
Oj, vad mycket träning! Vad menas egentligen med fysträning? Löpning eller drag?
Jag tycker nog att wachtelhundarna har en bättre off knapp än labradoren. Det ligger en annan typ av avel bakom labben.
Jag tänker också att ”offknappen” blir sämre när hundarna är så himla föriga för då är det viktigt att ha koll på vad som händer - typ Svansson har oftast koll på vad jag gör även om han sover/vilar. Går jag följer han efter även om han är trött. Medans kompisarnas mindre förarbundna hundar är lite mer ”jaja, gå du jag skiter i vilket bara jag får sova”. Kanske är det bara jag som tolkar in för mycket men ja, det känns som att det påverkar hur offknappen upplevs
Om det är en familjehund/sällskapshund som eftersöks så finns det en mängd lämpliga raser som garanterat passar som det.Intressant! Skulle den lugna passa som familjehund tror du? Eller skulle hon stressa upp efter en längre tid utan arbete?
Nått måste hon få göra, men hon hade klarat att leva som aktiv familjehund, om hon ändå hade fått apportera, och springa lös i skogen ofta och fått någon typ av hjärngympa. Hon stressar inte upp sig efter en längre tid utan att träna, men hon hittar egna saker att apportera Hon tar saken i egna tassar sasIntressant! Skulle den lugna passa som familjehund tror du? Eller skulle hon stressa upp efter en längre tid utan arbete?