ni som går i treean/ hästhållning nu

Sv: ni som går i treean/ hästhållning nu

100timmar hade vi på oss, alla inriktningar var tvugna att göra något som hade med sin inriktning att göra. Vi hade några lärarledda lektioner annars var det fritiden som gällde, hade på slutet förmiddagarna vissa veckor att jobba.

Skrev man dagbok ordentligt och redovisade fick man MVG, trots att man kanske inte lyckats.

Ja å min kompis gjorde ingenting på säkert ett år innan vi på 4dagar snickrade ihop 2 hinderinfångare och målade dom.

Annat dom i klassen gjorde: Ordnade våran julshow, en riddar uppvisning på showen, inriding, in körning och lärt sin häst konster, jämfört olika ridskolor med priser o.s.v

Jag var med två andra tjejer och gjorde en hemsida till själva utbildningen.

Övriga i klassen gjorde:
Luciashow, "byggde" ett stall (gjorde ritningar etc.)

Skolan hade så att man fick ha möte typ en gång i veckan med sin lärare, för att se hur långt alla hade kommit...

Jag gjode ett föra året (tog studenten 040604) och det var det värsta jag har varit med om. Jag spyr när jag hör ordet projekt arbete, usch. Hoppas det är roligare för dig. Men lön för mödan ficke jag ialla fall, VG i betyg, det får man vara nöjd med.

oki aj då, vad gjorde du då?
pmm oki då gjorde ni lika som oss. Vi har 100 timmar allt som allt, men bara 40 timmar på skoltid. sen ska vi skriva loggbok eller dagbok kanske det heter, och så redovisa då såklart. jag tror jag ska lastträna min häst som projektarbete

Jag går inte själv men dem som gick trean i år på min gammla skola var det 2 tjejer som gjorde en hästshow som projektarbete

Nyfiken fråga, "projektarbete" är det samma som hette Specialarbete när jag gick i skolan tro?
Jag skrev ett jättearbete om "allt" från brunst till fölning. Planen från börjar var tills fölet var ett år men det blev lite för stort...

jag hatade projektarbetet.
det var ju kul att göra det praktiska eftersom jag lärde min häst galoppskänkel och hoppade in henne men det skulle jag ändå ha gjort och det var skitjobbigt och svårt att skriva om det.

ja fy det var ingen rolig historia. så tråkigt att behöva skriva ner PRECIS ALLT man gjorde o varför o fundera o formulera o blahi blaha. :crazy:

vi skrev iallafall en barnbok som handlade om hästar och den blev jätte söt :love:

tyckte folk hade bra projekt med lyckade resultat så såhär efteråt kan det ju vara roligt att med sina egna händer och ideer faktiskt få göra något kreativt! (om man nu valt något sådannt)
men det var sällan lugnt utan tvärtom stressigt och den där loggboken hade man lust att spy på ibland. :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar