Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....
Hur många gånger tror du vi behöver säga det för att det ska uppfattas??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men travet får ju inte heller den delen de är utlovade av staten, så då är det ju lika i så fall. De 8 procenten känns i nuläget rätt så mycket för mycket i alla fall... Bara att kolla här vilka attityder det finns hos galoppwannabes, Travhästar kan inte galoppera, travhästar är felbyggda för att användas, det behöver inte vara så nogrannt med deras underlag och så vidare.. o.s.v. Konstigt att folk inte vill sponsra en sport som inte ens ger respekt tillbaka....
Jag hoppas att det i och med den här satsningen från unibet (som jag för övrigt inte är så förtjust i, men man kan konstatera att deras satsning gäller travet och att de är helt ointresserade av galoppen och det kommer att tvinga ATG till omförhandlingar med travet) blir mindre över till galopp och ridsport, de kan stå på egna ben om de bara vill. Ascotbanan får väl stå som typexempel för det...
Eh, det heter väl ATG=AB Trav OCH Galopp? Hur kan 8 % vara för mycket när 10% är utlovat? På vilket sätt är vi wannabes?
Man kan ju iofs tycka att det avtalet är vansinnigt, men jag tvivlar på att galoppen är vinnaren i det avtalet.
Sen är det mycket viktigt med underlaget för galoppörer, och hur de sätter ner benen i sin aktion.
Det kan inte vara bra att travarna, springer runt där..
de är inte byggda på samma sätt som fullblod och ridhästar för att galoppera. nu säger jag inte att man inte kan få en travare att galoppera sammlat. Men dom jag har sett på jägers klämms ihop med hjälptyglar eller eller skulle kunna bita sig själva i bogen.
En studie hade gjorts och dom hade kommit fram till att trav/galopphästar hade OLIKA HOVAR?? med olika slitage på banan. Vi på travhästar red isönder den??!
Travarna sprätter otroligt med bakbenen och lämnar helt annat spår efter sig..
....
(förövrigt är det ganska löjligt att skapa ett nytt nick för en enda diskussion, det luktar lite troll måste jag säga)
AB trav och galopp = staten. Ett förbund
Det är skillnad att klippa ihop det och ta det viktiga... Det är vad som har skrivits tidigare i tråden, bara att gå tillbaka att läsa, blir så långt om man ska lägga in hela inläggen... Det är ju flera andra som reagerat på de raderna också, så jag är ju inte den enda...