Jag håller med Jettan och ovanstående och troligen Lines också... Galoppen borde kunna börja försörja sig själva nu...
Det är självklart att det handlar om spelet. 90% av allt spel inom hästsport spelas på travet idag. Det är dessa pengar som sedan gagnar galoppsporten. Det borde dock inte göra det, galoppsporten borde kunna dra in sina egna lopp, de gör ju ändå NADA tillbaka för travsporten... Men det är kanske en ändring på gång, vad jag vet har både travtränarnas riksförbund och hästägarförbundet iriiterat sig på det här i flera år, och troligen måste ATG lyssna på dessa inom ett par års tid...
Och det är viktigt med underlag till travare också, även om Rutger inte tror det... Och det jag menar är att på en sådan fin anläggning som Jägersro så borde det vara ett mindre problem då banorna underhålls dygnet runt med vettiga maskiner och framförallt folk som har utbildning i banskötsel så att hävda att den ena hästrasen skulle förstöra är bara ett löjligt argument till att åter igen inte ge ett piss tillbaka... Nu är det ju som det är där, TS lär inte få rida där med sin travare (underlaget är ju inte så viktigt ts, så du kan ju hitta en flygraka och galoppera på i stället, eller vad säger du
?) MEN man kan ju konstatera att sådana här händelser kanske inte gör att folk inom travet, som är de som trycker på om hur pengarna ska fördelas från ATG, blir vänligare och positivare inställd till en sport som faktiskt redan har det svårt. Eller hur?
Sedan du som hade ditt fullblod i Stockholm. Du har två jättefina träningsanläggningar för ditt fullblod där det i alla fall på den ena garanterat inte finns några travhästar... Dessa ligger i Täby och i Angarn bortanför Vallentuna. Står ditt fullblod inte i träning får du på grund av försäkringarna inte rida där heller dock (bortsett från ridhästträningarna på Täby).
Det är skillnad på en privatägd bana givetvis, men en som ligger i anslutning till en anläggning där man löser en ganska dyr träningsavgift och som skyltar med är öppen för både trav och galopp, där borde det inte spela någon roll...