Ni som förlorat en dobermann....

A

Ammon

... vad hände??

Jag förlorade mitt hjärta förra tisdagen (11/3). Det är bland det värsta jag varit med om. Jag är helt förstörd och saknar honom så fruktansvärt mycket. Antagligen var det DCM som tog hans liv.
Han bara föll ihop, helt utan förvarning.

Denna tråd är till oss fd dobermann ägare/dobermann ägare, här kan vi diskutera sjukdomar, problem, sorg, osv...

Men något jag undrar över är:
1. Vad hände din hund?
2. Visste du om att din hund var sjuk/hade problem med något?( tex hjärtat)
3. Hur gammal var din hund?

Sv: Ni som förlorat en dobermann....

min tik dog av ålderdom. organen började ge upp, hon hade troligtvis cancer. hon var pigg väldigt länge, men sen gick det snabbt mot slutet. då vi avlivade henne var hon väldigt dålig, slemhinnorna var nästan vita.. men hon blev 13 år och det är mkt för en doberman! var inte stel eller sjuk alls tills dom sista mnd.

1. Vad hände din hund? Han fick väldigt plitor i huden i ljumskarna, jag trodde det var finnar, och min tränare likaså. Så jag tvättade rent med alsolsprit och höllt koll på det.
2. Visste du om att din hund var sjuk/hade problem med något?( tex hjärtat) När det inte gav med sig utan istället spreds. Det spreds längs magen och han tappade pälsen. Sedan gick allt väldigt snabbt, är jag hade bokat veterinärtid var hade det spridits längs magen, under en vecka spreds det också till nosen och tassarna, där hade han så svåra problem att han blödde. Jag misstänkte demodex vilket det också var.
3. Hur gammal var din hund? Efter att ha behandlat en och enhalv månad utan tecken på varken förbättring eller uppbromsning bestämde vi oss för att avliva. Han blev 10,5 månader gammal.

Det var en speciell hund som lärde mig mycket, och han kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta. Vi utvecklades tillsammans på ett sätt jag inte upplevt förr. Först var jag bara ledsen över att jag någonsin köpt honom, men nu uppskattar jag de månaderna vi hade tillsammans.

Finns det fler som förlorat sin bästa vän??

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: cassina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V