Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu när det äntligen börjar bli lite vår å isen är borta från vägen är det dags att damma av cykeln å börja cykla med vovvarna!
Vad har ni för hundar och hur mycket/ långt cyklar ni för att hunden ska vara i topform inför jakten i höst?
Jag har Schillerstövare å har precis börjat med lite kortare rundor men snart är det dags att börja trampa på
Jag cyklar med min jaktlabbe 2-3 dagar i veckan, ca 1mil per gång. Därutöver är det långpromenad varje dag (1-2timmar beroende på tid) och sen blir det apporteringspass 2-3 pass/vecka. Kondisen på henne är riktigt bra. Visserligen blir det lite svårt att jämföra med en drivande hund. De tränas ju för olika typer av jakt
Men så ser hennes veckoträning ut!
/LL
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Hundavel & Ras
Hej!
Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Hästnyheter Det beror ju alldeles på vad det är. En hjärnskakning hade jag som förälder tagit jätteallvarligt på, medan jag tyckte det var helt okej...
Trädgård & Växter Här kommer jag igen med nybörjarfrågor :D
Jag fick hjälp av er med mina murklockor för ett tag sedan. En av dem verkar ha överlevt...
Lantbruksdjur Här har 2 av 4 tackor lammat nu.
Tacka nr 1 magrade av under högdräktigheten trots mycket foder. Var väldigt orolig över komplikationer...
Ekonomi & Juridik Man kommer kunna hitta folk med bra och dåliga erfarenheter av alla bolag. Jag har haft Agria till hästar, katt och hundar i över 20 år...