Ni som cyklar inför jakten!

sarapara

Trådstartare
Nu när det äntligen börjar bli lite vår å isen är borta från vägen är det dags att damma av cykeln å börja cykla med vovvarna!
Vad har ni för hundar och hur mycket/ långt cyklar ni för att hunden ska vara i topform inför jakten i höst?

Jag har Schillerstövare å har precis börjat med lite kortare rundor men snart är det dags att börja trampa på :)

Sv: Ni som cyklar inför jakten!

Jag cyklar med min jaktlabbe 2-3 dagar i veckan, ca 1mil per gång. Därutöver är det långpromenad varje dag (1-2timmar beroende på tid) och sen blir det apporteringspass 2-3 pass/vecka. Kondisen på henne är riktigt bra. Visserligen blir det lite svårt att jämföra med en drivande hund. De tränas ju för olika typer av jakt:)
Men så ser hennes veckoträning ut!
/LL

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka