ni som blev igångsatta....

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hade ni svår förlossning? det sägs ju att man kan få en längre och mer komplicerad förlossning vid igångsättning.
 
Sv: ni som blev igångsatta....

Blev igångsatt med första barnet, och den förlossningen var inte lång, den var över på 4 timmar från först riktiga värken. Det som var jobbigt var väl att jag hade konstanta värkar utan något som helst uppehåll emellan, men det gick bra och ut kom världens gosigaste lille prins: vår Carl-William som nu är drygt 5 år.

madde
 
Sv: ni som blev igångsatta....

det sägs ju att man kan få en längre och mer komplicerad förlossning vid igångsättning.

Tror att det är lika individuellt som en "vanlig" förlossning.

Jag blev igångsatt pga begynnande havandeskapsförgiftning. Fick första omgången gel vid 11 på torsdag förmiddag. Fick andra omgången halv 6 på kvällen, däremellan hade det inte hänt något. Halv 10 på kvällen hade vattnet börjat sippra, klockan 1 började värkarna, 3 var jag fullt öppen och kvart i 5 var första bebisen ute och halv 6 var andra bebisen ute. En rättså normal förlossning skulle jag tro.

/Timsetim
 
Sv: ni som blev igångsatta....

Jag blev igångsatt när jag väntade tvillingarna.... TVÅ dygn med rejäla pinvärkar som inte gjorde någon nytta:eek: :eek: När sedan öppningsskedet väl började så gick det dock fort, de var ute etfer 6 timmar båda två:love: När jag sedan väntade Ida gick jag två veckor "över" de undrade om jag ville bli igångsatt:mad: (nej tack sa jag) Den förlossningen tog 10 timmar:bow:
 
Sv: ni som blev igångsatta....

Jag blev igångsatt med första barnet.
Förlossningen tog 8 timmar från första värken.
Hade riktigt ont i 30 min, sen fick jag EDA.
3 timmar senare var han född.
Hade krystvärkar en timme.
Blev sydd med 1 stygn inuti, och 1 stygn utanpå.

Hade med andra en ganska lätt förlossning.
 
Sv: ni som blev igångsatta....

Min mamma blev igångsatt när lilla jag skulle ut. Det var då tredje barnet och de två förlossningarna innan hade gått helt problemfria. Relativt snabba (några timmar) och inga som helst komplikationer. Hon hade inte heller något problem med mig, bara droppet tog, så satte det fart inom sinom tid. Jag hoppas att när jag ska till att ha barn, att jag har ärvt hennes förlossnings förmåga.
 
Sv: ni som blev igångsatta....

Det var samma för mig, två dygn med pinvärkar
och galen barnmorska :mad:
Blev igångsatt 6 på morgonen,
krystvärkarna började 19:07 och 19:28 kom han ut.
 
Sv: ni som blev igångsatta....

Enkelt svar, Ja. Titta på "Skadad av att föda"-tråden om du vill ha detaljer.

Fny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 980
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år BB Gårda öppnar efter nyår. Ett helt privat allternativ där en förlossning kostar 55 000 kr. Enligt artikeln i DN har de ingen medcinisk...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
10 062
Senast: skogaliten
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
738
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp