Ni som är/har varit gravida med andra/tredje eller mer...

paradiset

Trådstartare
Jag har förstått att förvärkar tidigt är vanligare ju fler barn man får. Är det det jag får, ja sammandragningar alltså, när jag är ute och går? Så fort jag har börjat gå några m idag har jag fått som håll i övre delen av buken, mest på höger och har ont i hela magen så det blir riktigt obehagligt att gå och magen är hård!

Ska man behöva ha det så här nu i 10 v till ???:( Är inte foglossning nog :o

Sv: Ni som är/har varit gravida med andra/tredje eller mer...

Jag hade inte så mkt förvärkar med ettan och tvåan, men med trean var jag inne på förlossningen och "blev stoppad" första gången i vecka 31 el 32 och sen 3 gånger till, fast 4 veckor efter första gången.

Ta det lite lugnare i några dagar, har du tur så lugnar det sig ett tag. Jag fick Bricanyltabletter att ta till sist, fast i mitt fall var det ju också så att jag skulle snittas så livmodern behövde inte "träna". Men så här "tidigt" borde de nog kunna ge det till dig också - fråga dem om det blir mer bekymmer!

Ja det är mitt tredje oxå. Ska inte mäta hb och urin förrän 30 sept heller. OM det skulle vara så att en för mig omärkbar uvi orsakar detta. Jag tar det lugnt pga fogarna men måste hämta och lämna barnen på dagis :crazy: Det är himlans nära ca 500 m men uppför dit.

Får se hur det är imorgon. Har nyss blivit av med en virusinfektion kanske den som strulat till det...?

Tyvärr är det inte bara förvärkarna som är värre, utan även eftervärkarna!
De kunde gärna ha gett mig lite lustgas vid de första amningarna med tredje barnet!!
Jag känner en kvinna som har 11 barn, men jag har aldrig haft något bra tillfälle att fråga henne ifall det blir värre allt eftersom.

500 m i uppförsbacke? Jag hade tagit bilen om jag hade både förvärkar och foglossningar. Utan att skämmas!

Jag blev stående vid mjölkdisken i affären - och dit är det INTE några 500 m från bilen, hängande på kundvagnen undrande hur i helhavre jag skulle ta mig bort till kassorna, i slutet av min tredje graviditet.

VAR RÄDD OM DIG!

Inget körkort :crazy: Och min man jobbar sådana tider så jag får sköta dagisbiten 99 av gångerna.

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 898
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar