Ni som är bra på westernsadlar!

bigganl

Trådstartare
Jag har tänkt skaffa mig en westernsadel. Jag är ingen westernryttare men vill ha en sadel när jag är ute på skogsturer. (har nog blivit påverkad av mina westernridande bakanta också) Jag är ute efter en billigare sadel och undrar om det är några speciella märken jag ska akta mig för? Sådana som inte alls är prisvärda. Sadeln kommer att användas ett par gånger i veckan ungefär. Vill helst inte ha mockasits. Finns det några märken ni rekommenderar? Jag letar på begagnatmarknaden ska jag kanske tillägga. Är det något speciellt jag ska tänka på eller titta efter?

Sv: Ni som är bra på westernsadlar!

Det som är viktigast är att hitta en sadel som passar hästen.

Ja givetvis ska sadeln passa hästen, men eftersom jag letar bland lågprismärkena så kan det vara vissa som är rätt hyfsade och vissa som inte alls är bra. Så är det ju bland vanliga sadlar i alla fall. Både 'Börjes och Hööks har ju billiga sadlar. Är de värda att köpa eller är det bättre att köpa något annat märke av de begagnade som finns?

Jag skulle satsa på en begagnad sadel av något bättre märke än Hööks och Börjes. Ofta är sadeln i bättre kvalité om den är av ett dyrare märke, och köper man den begagnad så slipper man ju betala fullt pris! :)

OK, nåt särskilt man ska titta efter när det gäller begagnat?

Vet att simco sadlar finns lite billigare begagnat o mig veterligen så funkar dom bra. Runt 5000 - 7000 har jag sett..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 175
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
2 418
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 087
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar