Ni som är insatta i avel.

Sv: Ni som är insatta i avel.

Ja Heartbeat är helt fantastisk.

Mitt gamla tävlingsto fick ett jätte fint hingstföl e honom i år som är super fin. Men det hänger lite på hur hans sperma kvalite är nästa år eftersom det är första gången hon ska insemineras.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Ja Cagancho tycker jag bara mer och mer om. Men blir hans avkommar mot det hetare hållet? Min flicka är ju het och hoppar, bockar och studsar mellan hinderna av ren glädje.

Jag har en fyraåring e cagancho u fullblod e royal conductor xx. mamman har lämnat ganska stort iofs men min är 175 och på väg uppåt :o
han är helt perfekt i temperamentet uppsuttet, oerhört ridbar trots storlek, snygg överlinje, mkt bra galopp (dock dålig trav, men det kommer väl med balansen), jättefin hoppteknik, bara lite valpig och tonåring fortfarande. naturlig bjudning, men ej het.
är däremot rätt knepig att hantera, har blivit bättre med mycket jobb, men är snäll, intelligent och godhjärtad. mamman har lämnat knepiga avkommor innan.

stuteriet jag jobbat vid har två helbröder e cagancho-le mexico. också stora <170. har oxå haft sina egenheter och behövt en del jobb, men fungerar bra i temperament och ridbarhet. det stoet lämnar oxå avkommor med mkt i huvudet.

de caganchoavkommor jag har sett (den äldsta 6 år)har samtliga varit känsliga och en aning "nerviga" om man kan säga så, men väldigt trevliga individer.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

intressant!!

Ja, Ted N sa att många han sett varit åt det heta hållet o haft bra galopp.

Min har ju mkt humör men jag har nog aldrig kopplat det till Cagancho direkt...
Nu har det ju visat sig iofs att hon haft både snedhet i kroppen, ordentligt , o ändå presterat bra o nu upptäckte tandläkaren massor med saker som behövde åtgärdas o hon har tydligen ont, så hon är ju ridbar men ändå har hon mkt humöri bland.

Skall ned o titta på mins helbror under Breeders. Han är tydligen kaxig redan.
det vill jag ha i en tävlingshäst men de måste ju vara ridbara.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Jag ska också åka till Flyinge så jag får väl kolla in hans avkommor där.
Men tror du man vågar använda honom på ett sto som är rätt skarp, avkomman får gärna bli skarp men det får ju inte bli för mycket.

Någon som vet hur Haertbeat är i temperamentet?
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

vet inte...jag försökte ju få mitt voltairesto som är het dräktig med honom, men hon är ju jättesnäll annars o vill verkligen samarbeta...

på vilket sätt är hon skarp? Kanske linjeavel men på långt håll med Nimmerdor kan vara bättre kanske?
Men det kan också bli skarpt..Empire o Niveau. Niveau är ju därnere. Vet ej m han ger högställda avkommor dock. Någon som vet?

Min kan du ju titta på bla o såg att det var några 3 åringar. min är 1.67 cm. Hon har ärft mkt av cagancho men är ju även mkt fullblod i o det syns. Du har nog sett henne även på tävling här i sthlm förresten med Linda i sadeln. tyckte jag såg din hästs namn i Märsta bla.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Hon har väldigt mycket temperament och humör. Vi funkar jätte bra tillsammans och hon ställer upp till 110 % men så fort der är någon annan som vill rida eller ta in från hagen så är det hon som bestämmer. Är väldigt het och studsig mellan hinderna så det får inte vara en hingst som lämnar svårridna hästar.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

kanske feliciano eller ngn annan hingst med Irco Marco vore något?

Han lämnar bra temperament!!

jag tycker De Joost van Dyke verkar intressant även om det dröjer innan vi vet vad han lämnar...han kommer till breeders..hade vunnitnågon tävling med bedömning i Tyskland tror jag. Jag skall iallafall hålla koll på hans avkommor...
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Du har inte funderat på Jaguar Mail?

Han lämnar storlek och verkar ha ett mkt trevligt temperament.
Jag har ett jättetrevligt stoföl e. honom i år u. mitt heta, svårridna, lilla sto.

Mitt föl kommer att bli 170cm ++
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

ja, va kul att du tycker det!

ja, hon kommer starta nu på Breeders. Tävlade 1.20 o 1.30 nu innan Breeders o det klarade hon bra trots väntan på 9 timmar mellan klasserna o ingen mat direkt. Har dock humör ibland men när jag ser den här videon nu efter att tandläkaren varit ute förstår jag att hon blir arg när man tar i henne. Så klantigt avv mig att ej ta ut någon duktig förren nu.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

satte in min cagancho på youtube

studsar men detta var innan tandläkaren men visst ingen nybörjarhäst...;)

http://www.youtube.com/watch?v=k-CDtStPwIw

Vad fin!
Ser precis ut som min cagancho i typen (ja, min är ju fux med en massa vitt på men...) och rör sig likadant! Min är ju bara 4 så han är inte riktigt lika mogen men nog får man säga att Cagancho verkligen lämnar sin typ, bara man inte har för tungt på mödernet (har sett en med ganska tung mamma och den har helt bisarrt grova ben, men samma kropp :crazy: )
Ska lägga upp bild på mn oxå.

Ja, tänk vad ett tandläkarbesök kan göra...ibland skäms man nästan...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som är insatta i avel.




här är min e cagancho. har inga actionbilder. dåligt med fotograf...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som är insatta i avel.

oh , va fin! kan du inte lägga in den i caganchotråden så gör jag likadant så slipper man sno denna :).

har du ngt i rörelse? Hur långt har du kommit med den?
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

ska försöka hitta caganchotråden...så fortsätter vi där :)

sorry TS!
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

jag kanske har fel om cagancho...kanske han lämnar grovt med typiskt svenska ston...min är kanske undantaget...ja, så fel man kan ha...men ingen jag har hört om eller sett har varit tung iallafall....:)
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Fin!!

Hur hög var mamman? Är han också mot det hetare hållet.

Behöver en hingst som gärna lämnar stort.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Mamman är fbl, ca 165. Har lämnat många stora innan, även efter hingstar som inte är kända för att lämna stort, tex en e almeto z blev 172.
Denna är inte direkt het, helt perfekt hopphuvud, men kanske inte lagom åt en orutinerad.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Nä men jag tycker om hingstar som ger lite temprament, dock får det inte bli för mycket på min lilla flicka.
 
Sv: Ni som är insatta i avel.

Har inte sett några avkommor e Jaguar mail.

Vad nedärver han?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 732
Senast: Görel
·
Avel Pga av en olycka i söndags där jag fick en fraktur på en ryggkota och måste vara borta fran tävlingsbanorna ett halvår tänkte jag...
2
Svar
37
· Visningar
5 163
Senast: maria_b
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 554
C
Avel Vore tacksam för lite idéer och tips på en bra och komplett hingst till mitt sto. Har precis bestämt mig för att nog ska betäcka om och...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Cessan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp