Ni med småbarn och ingen möjlighet till barnvakt/avlastning

Jag lyfter den här tråden och undrar om någon vill dela med sig av erfarenheter av just kommersiella barnvaktstjänster som MyNanny. Finns det ens flera?

Vi har noll avlastning i vardagen (även om vi skulle lösa akut situation med hjälp av grannar) och har börjat nudda vid tanken på att köpa nån timme eller två ibland. För att kunna städa eller renovera hemma, hämta eller lämna på förskolan nån gång, eller bara andas litet och försöka minnas att vi är ett kärlekspar och inte bara verksamhetspartners. Vi tror oss se flera fördelar med att anlita en kommersiell tjänst istället för någon privat bekants bekant. (Sen behöver förstås barn och barnvakt få möjlighet att gradvis lära känna varandra.)

Vi har haft hjälp av MyNanny med två olika barnvakter. Vi har varit jättenöjda men fick sluta anlita dom för att jag tyckte att dom har för dyra eftersom minsta bokade tid var tre timmar.

Pratade just med en av deras säljare. Ekonomiskt känns det hanterbart, man kunde t ex ha ett löpande avtal med en månads uppsägning och, i vårt fall, hamna på runt 250 kr/tim efter RUT om man bokar 7,5 tim/mån. Det är mest att det känns främmande att ha en helt ny människa som tar hand om det mest värdefulla vi har. Fast så är det ju på förskolan också iofs. Får se hur vi gör.

Vi har provat Mynanny. Funkade helt okej. Hade två olika tjejer. Vi använde Mynanny när vi hade fått en förskoleplats vi inte ville ha och istället väntade på den platsen vi ville ha.

Hej,
Jag undrar hur ni med småbarn utan möjlighet till barnvakt/avlastning någon gång tänker/överlever? 🤔

Jag har själv två små barn och vi har ingen möjlighet till avlastning alls. Jag älskar mina barn till månen och tillbaka men det vore trevligt att kunna umgås med maken utan barnen någon gång.
Undrar därför hur ni tänker och hur ni får ork och förhållandet att fungera?

Mvh Frida

Jag och barnens pappa anlitade barnvakt via barnvaktsföretag några gånger. Det gick bra, men blir ju ganska dyrt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 366
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 839
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 723
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar