Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ni med ridtravare, vad har ni för bomvidd på sadeln?
Har ett fyraårigt (4 i april) amerikanskt travsto som inte är mycket riden, ca 155 cm hög, kort (118 cm) väldigt rak rygg, inte så mycket manke och ganska trind runt magen för tillfället. Av de bomsadlar jag har provat så ska hon ha en vid bom. Men jag hittar ingen sadel som passar helt bra så jag ska köpa en bomlös.
Min kallblodstravare är grovt byggd. Hon är 159 cm hög och har en lång rygg (täckesstorlek 155).
Dressyrsadeln är specialbeställd (en Jensen Amiral) eftersom jag inte lyckades hitta någon "färdig" som var vid nog.
Hoppsadeln är en Henri de Rivel, bomvidd 32.
Till mitt sto har jag en syntet sadel med normal bom,
den använder jag när jag hoppar.
Annars har jag en western sadel m.semiquater bom (dvs smal)
Hon har en hög manke o rätt rak rygg.
170cm hög o täckes storlek 145.
Hundavel & Ras Det är väl rätt vanligt att social osäkerhet och rädslor är värre med män än kvinnor. Min mamma har en sådan hund exempelvis, och den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.