Ni med många katter

kolblakkur

Trådstartare
Ni som har fyra innekatter eller fler: hur bor ni? Hur stort bor ni?

Vi har fem katter och letar nytt boende och vi blir lite osäkra på hur litet vi kan bo :)

Jag har ett rum per katt som tumregel. Det handlar dels om att de ska ha utrymme men även om att man ska kunna dela på dem om de börjar slåss eller om de måste isoleras pga. smitta. Ju trängre man bor, ju högre stress med risk för både slagsmål och sjukdom.

Nu har ju vi inte så många men tänkte jag kunde skriva ändå! Vi har två katter och en stor hund och bor på 65kvm (liten 3a)! Hade aldrig skaffat en till varken katt eller hund förrän vi haft större :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 750
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 066
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur