katarina_dacke
Trådstartare
Har för första vintern mina 2 hästar i ett kallstall. stallet är litet, de är ett gammalt vagnsskjul.. Öppet ända till nocken och en del springor mellan planken.. Nu till min fråga, hur hade ni haft hästarna då? Mina 2 är inte klippta och har varsitt täcke på sig, ett regntäcke med fleecfoder. Min pappa som är gammal bonde tycker synd om hästarna att de är så kallt.. Men de har ju torrt under sig och de får 10 kg hö när de kommer in på kvällen..
Och vilken fin och bra luft!!
Så till frågan, tycker ni att de är elakt att ha sina hästar så här??
Skriv gärna om hur ni har det. Innerst inne vet jag ju att detta stallet är mycket bättre ur hästarnas hälsa men vill liksom mest få det bekräftat.. Se vad andra häst människor tycker!
Man kände ju sig lite elak när det var som kallast -24 grader en kväll när man skulle släppa in dem, å själv gick in och la sig i sitt varma hus..
Och vilken fin och bra luft!!
Så till frågan, tycker ni att de är elakt att ha sina hästar så här??
Skriv gärna om hur ni har det. Innerst inne vet jag ju att detta stallet är mycket bättre ur hästarnas hälsa men vill liksom mest få det bekräftat.. Se vad andra häst människor tycker!
Man kände ju sig lite elak när det var som kallast -24 grader en kväll när man skulle släppa in dem, å själv gick in och la sig i sitt varma hus..