Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur upplever ni de vita hovarna? Jag har nu fått hem en häst med vita hovar på bakbenen, och han har på ena hoven tappat lite smådelar, eller hur jag ska utrycka mig.
Har för mig att jag har hört att de vita hovarna är mer känsliga och går lättare sönder än de mörka..
Min häst har en vit hov bak. Hans hovar är allmänt ganska bra, men ibland blir de lite murkna och bitar lossnar, framförallt den vita hoven. Slump eller pga vit hov? Jag har frågat veterinärer, och de brukar anse att det inte är någon skillnad, hovslagare brukar anse att det är skillnad.
Min ovetenskapliga åsikt är att vita hovar är lite känsligare än mörka, men en häst med bara vita hovar kan ha jättebra kvalitet, precis som en häst med bara mörka hovar. Det finns ju en stor variation mellan vilken kvalitet olika hästar har på hovarna.
Hur upplever ni de vita hovarna? Jag har nu fått hem en häst med vita hovar på bakbenen, och han har på ena hoven tappat lite smådelar, eller hur jag ska utrycka mig.
Har för mig att jag har hört att de vita hovarna är mer känsliga och går lättare sönder än de mörka..