Sv: Ni med hårt presterande hästar, spec. trav
Ghost du som är insatt i trav, vart brukar värdena vara på höet till starthästar?
Jag är inte så jätteinsatt i det där med täcvlngshästar och hökvalitet även om jag är intresserad.
Jag vet att "travgubbar" anser att det är bättre med ett hö med sämre värden och att ösa på med kraftfoder men ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt poängen med det.
Vårt nuvarande hö ligger på 8,8/63 och känns riktigt bra då man inte behöver trycka på mängder med kraftfoder. Vad det ger för effekt på en starthäst törs jag inte uttala mig om.
Men jag är lite skeptisk till alla gamla skrönor tills jag blir överbevisad...
Jag har haft en häst på betfor i stället för havre och hon var exakt likadan och gick sitt rekord på betfordieten.
Jag tycker inte att mina är slöa men just nu har jag ingen som är riktigt igång, men det kanske är DÄRFÖR hetsporren blivit cool?
Och jag som trodde det berodde på att jag hittat utrustningen till honom.
Angående svettningen har jag INTE märkt någon skillnad hittills, det som svettas mycket har alltid gjort det, tvååringen svettas absolut inte mer.
Jag grävde fram mina minnesanteckningar från Västerås, resultaten efter 25 dagar påvisade inga skillnader i tester, de avslutades med körprov där inte heller kuskarna kunde säga vilka som stått på hösilage-dieten och vilka som stod på "vanlig" foderstat.