ni med 99:or...

D

DiorGirly

... hur långt har ni kommit om man tänker utbildningsmässigt vilken nivå har ni nått/tränar ni på?

Sv: ni med 99:or...

Sambon har en 99:a som han tävlat tom LA.3 på. De rider oxå lite skolor och han byter rent åt båda hållen. Dessutom är han inhoppad och går att rida ut på ensam i alla möjliga miljöer, en trygg kille.

Målet är Msv unghästklasser i år.

Inte min egen men...Utbildad LB, möjligtvis LA dressyr. Byter rent. Hoppad banor på 1.10 (på tävling). Hopphäst.

Min 99:a har placering på dryga 78% i LA:3. Hon ska starta Msv under våren är det tänkt.
Rider inga unghästklasser i år, det gjorde vi förra året.

"Min" 99-a (äger den alltså inte utan tävlar den åt ägaren) är för tillfället under igångsättning efter en skada. Satsar på att rida breeders för ponny på henne i år.

Annars gör hon väldigt bra piaff, fina skolor i alla gångarter och är allmänt fin, okomplicerad och arbetsvillig att rida. Hon behöver dock bli lite starkare, framförallt i formen och lägga på sig lite mer muskler.

Lite bilder från förra sommaren, har tyvärr inga där hon är riktigt bra men dessa är jag ändå rätt nöjd med: :)

http://groups.msn.com/traloppshemsida/derana.msnw?albumlist=2

rider ett sto som e född 98 men har haft föl så hon går som 99.
den tävlade jag under hösten o gick då 110 hopp o LB dressyr på 70 %
målet i år e stabil i LA o prova msv längre fram under året.

Min 99:a har bara tävlat klubbtävlingar LC:1 men med placeringarna 4:a, 3:a, 1:a och 3:a.

Ligger ett år efter pga skada. Tog lång tid att ens hitta orsaken och sen ännu längre tid att rehabilitera. Pga det har hon inte rätta styrkan och orken för mer än LC - LB nivå än. Men vi ska under våren tävla dessa program i dressyr och hon hopptävlas även.

Hur hösten blir beror på hur fort vi får ordning på galoppen. Det är den hon haft problem med under sin skadeperiod och där saknas det än mycket mycket styrka och ork. Pga det har vi inte ens börjat med förvänd eller galoppombyten än. Måste få ordning på den vanliga galoppen först.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrens framtid diskuterades när ryttare, tränare och representanter från flera länder samlades vid ett möte som FEI kallat till på...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Dressyr Eftersom det ändå diskuteras dressyren här. Läser endel på t.ex Eurodressage och där har det kommit upp ett nytt ämne för mig. Att många...
2
Svar
20
· Visningar
2 408
Senast: Badger
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025