Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När jag hade en ponny på foder betalade jag premien.
När jag hade ett halvblod på foder så var han inte försäkrad när vi fick honom så jag försäkrade honom och betalade premien under den tid som vi hade honom.
Mina bekanta som har haft ute sin häst på foder har själva betalat försäkringen eftersom det är de som hästägare som får ut försäkringspengarna om hästen skulle bli utdömd.
Du verkar insatt i det mesta så jag fortsätter fråga saker...
Hur skriver man in en spec. "flik" (som i detta fall ryggen) i ett fodervärdskontrakt? Ska man ha hjälp av någon är det jag=ägare o hon=fodervärd som kommer överens om det?
Använder ni ett färdigtryckt kontrakt (de brukar täcka det mesta ju) så skriver ni det ni kommer överrens om där "det passar" eller så finns väl övriga upplysningar. Det tycker jag borde räcka.
Tänk på det här med uppsägningstid på kontraktet från båda håll, det blir ju ofta strul där.
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skänka pengar till vår lokala ridskola, där mitt barn rider, som en slags "julklapp". Är det okomplicerat att göra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.