Ni fodervärdar...

Sv: Ni fodervärdar...

På min nuvarande foderhäst delar jag och hans ägare på försäkringskostnaden.

På tidigare foderhästar har ägaren stått för denne kostnad.

Det brukar vara så att ägaren betalar försäkringspremien. Sedan kanske fodervärden får betala självrisken om det händer något med hästen tex.

När jag hade en ponny på foder betalade jag premien.
När jag hade ett halvblod på foder så var han inte försäkrad när vi fick honom så jag försäkrade honom och betalade premien under den tid som vi hade honom.

Jag betalar försäkringen om min häst är hos fv.
Självrisken delar vi på, rakt av.

Mina bekanta som har haft ute sin häst på foder har själva betalat försäkringen eftersom det är de som hästägare som får ut försäkringspengarna om hästen skulle bli utdömd.

Jag betalar hala försäkringen för min häst som jag har utlånad på foder. Jag vill vara 100% säker på att den är betalt i tid osv.

Du verkar insatt i det mesta så jag fortsätter fråga saker... ;)

Hur skriver man in en spec. "flik" (som i detta fall ryggen) i ett fodervärdskontrakt? Ska man ha hjälp av någon är det jag=ägare o hon=fodervärd som kommer överens om det?

Använder ni ett färdigtryckt kontrakt (de brukar täcka det mesta ju) så skriver ni det ni kommer överrens om där "det passar" eller så finns väl övriga upplysningar. Det tycker jag borde räcka.

Tänk på det här med uppsägningstid på kontraktet från båda håll, det blir ju ofta strul där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 127
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 346
Senast: Cina B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama